بسته موفقیت

رفع افکار منفی با رنگ آمیزی

از رنگ آمیزی می توان برای رفع افکار منفی استفاده کرد. این هنر برای کسانی که از تروما و مشکلات روانی رنج می برند ، درمان ارزشمندی محسوب می شود . وقتی صحبت از رنگ آمیزی می شود ، تمرکز ما برای پر کردن اشکال و تمرکز ما در انتخاب رنگ ها ممکن است بدان معنی باشد که افکار منفی ما می تواند با فعالیت ترسیم جایگزین شود. به جای اینکه یک افکار درونی منفی به شما بدهد، سعی کنید آن را با تمرین هنر و رنگ آمیزی به آن استراحت دهید. انجام هنر می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد .
هنر می تواند تأثیرات مثبتی بر زندگی ما بگذارد و راهی عالی برای شروع احساس خوب باشد.

راه و روش یادگیری

باید معلوم کنید چه مقدار زمان می‌خواهید صرف مطالعه کنید. تعیین زمان و مقدار مطالعه به فراگیر آرامش می‌دهد و این آرامش موجب افزایش میزان یادگیری و سرعت مطالعه می‌شود. دانش‌آموزی که به منظور یادگیری و به صورت هدفدار مطالعه می‌کند، برای یادگیری بهتر باید مطالعه فعال داشته باشد. شما می‌توانید با خلاصه‌برداری، حل تمرین، علامت‌گذاری و گزینش نکته‌های مهم، مطالعه خودتان را فعال کنید. وقتی تصمیم به مطالعه می‌گیرید، فورا شروع کنید و اجازه ندهید افکار مزاحم مانع شما شود. شخصی اگر در خواندن کمر همت ببندد و با فعالیت‌های ذهنی خویش به درک بیشتری نائل شود، کار بزرگی انجام داده است. برای داشتن یک مطالعه مفید و به منظور داشتن درک بهتر مطالب باید پس از حدود ۴۵ دقیقه مطالعه به خود استراحت کوتاهی بدهید. صبور باشید. طبیعی است که بعضی چیزها را بهتر یاد می‌گیریم و در همه‌ی زمینه‌ها توانایی یادگیری یکسانی نداریم. برای یادگیری دقیق و کامل، پشتکار به خرج بدهید. اگر سؤالی دارید به‌هیچ‌وجه از پرسیدنش خجالت نکشید یا نترسید. بیشتر افراد از سؤال کردن حین یادگیری می‌هراسند. غافل از اینکه معلم یا مربی از این حرکت شما خوشش می‌آید و قطعا از اینکه در زمینه‌ای دانا و تواناست و می‌تواند دانشش را به فرد دیگری منتقل کند، لذت می‌برد.امروزه امکانات آموزشی فراوانی وجود دارند و یادگیری از هر زمان دیگری ساده‌تر شده است. حتی اگر با آموزگاران خوبی طرف نیستید می‌توانید از طریق شبکه‌ی جهانی اینترنت در کلاس های آنلاین شرکت کنید.

اصول روانشناسی در کنترل و پیشگیری از کرونا

با گسترش شیوع کورو ویروس، قرنطینه یا ماندن در منزل، یکی از راهکارهای مهم در “صاف کردن منحنی” آلودگی است. با تعطیلی مدارس و مهد کودک ها و همچنین تعطیلی ادارات، بسیاری از خانواده ها شرایط جدیدی را تجربه می کنند که عدم رعایت اصولی می تواند منجر به مشکلات روحی گردد. بنابراین روانشناسان اصولی را ارائه داده اند؛
محدود کردن اطلاعات در زمینه بیماری کرونا؛ از کسب اطلاعات زیاد در زمینه کورونا ویروس خودداری کنید. اگر چه آگاهی و اطلاعات دارای اهمیت است، اما احتمالا وحشت شما را بیشتر خواهد نمود. خواندن مداوم، تماشای یا گوش دادن به اخبار رسانه ای می تواند نگرانی و اضطراب شما را افزایش دهد. دریافت اطلاعات را متوقف نمایید و از آنها بخواهید که در مورد بحران، به شما پیامی ندهند. یافتن منابع معتبر و قابل اعتماد، برای جلوگیری از ترس و وحشت ناشی از اطلاعات نادرست، ضروری است. می توانید ازخبرگزاری های وزارت بهداشت یا حتی پزشک خانواده خود اطلاعات مفید و معتبری بدست آورید.
تدوین اصول ایمنی؛ اصول ایمنی را برای خودتان مشخص نمایید و به این اصول پایبند باشید. طور مثال، شستن مرتب دست یکی از اساسی ترین مؤلفه های جلوگیری از کورونا ویروس است. حفظ ارتباطات اجتماعی؛ شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن احساسات و تسکین استرس جای بسیار مناسبی است. تماس تلفنی، پیام کوتاه یا گپ زدن با افراد در شبکه های مجازی بدون افزایش خطر ابتلا به ویروس خواهد بود. صحبت در مورد نگرانی ها، افکار و احساسات با دیگران، راه های مفیدی برای تفکر یا برخورد با یک موقعیت استرس زا ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت