بسته موفقیت

دست از مقایسه‌ی بردارید

با فشارها و استرس‌هایی که امروزه بر ما وارد می‌شود، به سادگی در دام مقایسه‌ی نابجای خود با دیگران گرفتار می‌شویم و زندگی خودمان را با زندگی به ظاهر «کامل» و «همه‌چیزتمام» دیگران مقایسه می‌کنیم. در زندگی واقعی همه‌ی افراد معمولا سعی می‌کنند بهترین جنبه‌های زندگی خود را در معرض نمایش بگذارند تا توسط دیگران نقد نشده یا طرد نشوند.واقعیت این است که همه‌ی ما آسیب‌پذیر هستیم و همه‌ی ما دوست داریم توسط دیگران تائید و پذیرفته شویم. این اشتباه و اتلاف وقت بسیار بسیار بزرگی است که فکر کنیم دیگران به هر حال از ما بهتر هستند و زندگی‌شان کاملا ایده‌آل است.

راههای ایجاد آرامش در خانواده

چنانچه در خانواده ای هستید که اظهارعشق و محبّت در آن دشوار است، احتمالا دعوا و مشاجرات بیشتری را تجربه می کنید. ابراز علاقه در خانواده یک پیوند عاطفی عمیق ایجاد می کند که براساس آن می توانید وضعیت دیگران را بهتر درک نموده و در صورت لزوم از خودگذشتگی بیشتری نسبت به یکدیگر نشان دهید. چنانچه ابراز علاقه برایتان مشکل است، نگهداری از حیوان خانگی می تواند راهگشا باشد. این بخش مورد علاقه من از روز است. من، همسرم و فرزندانم هر شب هنگام خوردن شام به سه سؤال جواب می دهیم:قول می دهم که چنانچه در زندگی روزانه تان این کار را انجام دهید، حس استرس کم تر و نزدیکی بیشتری با فرزندان ‎تان خواهید کرد.”
با فرزندان تان صحبت کنید و به صحبت های شان گوش کنید یکی از بهترین چیزهایی که می توانید به فرزند خویش هدیه دهید این است که از تلفن همراهتان خود جدا شوید، در کنارشان بنشینید و تنها گوش دهید.اغلب والدین هنگامی که برای فرزندانشان مشکلی پیش می آید تنها می خواهند آنرا رفع و همه چیز را درست کنند. ولی گاهی آن ها تنها به این نیاز دارند که به صحبت هایشان گوش بدهیم. به این فکر کنید که چه احساسی دارید هنگامی که مشکلات خویش را با دوست تان در بین می گذراید. شما به آن ها نیازی ندارید که به شما بگویند راهکار چیست؛ تنها می خواهید که شنیده شوید. – با این کار فرزند شما حس اعتبار می کند و می توانید با فرزند خود پیوند برقرار کنید. این پیوند و رابطه عاطفی همان چیزی است که برای آینده به شما کمک می کند.”

استرس ابتلا به کرونا و عواقب آن
محمد رضا محمدی روانشناس بالینی با اشاره به نشانه های ابتلا فرد یا افراد به یک یا چند ویژگی از اختلال روانی، گفت: برای نمونه با پیدایش و ورود سرزده ویروس کووید ۱۹ به زندگی فردی و اجتماعی مردم، به نحوی بارز ترس و اضطراب و از همه مهمتر استرس ابتلا به بیماری کرونا وارد زندگی مردم شد و بدین طریق نه تنها این روند موجب تغییر سبک زندگی، بلکه اختلالات روانی از جمله انواع وسواس در میان بسیاری از مردم افزایش یافت. وی افزود: در این خصوص و با توجه به اتفاقاتی که ویروس کرونا با خود به دنبال داشت، موجب شد بسیاری از مردم کوچک و بزرگ، پیر و جوان بطور طبیعی حداقل احساس استرس، فرسودگی شغلی، نگرانی، غم یا خستگی ذهنی را تجربه کنند و در مواجهه با این بیماری یا شنیدن اخبار مرتبط با آن، عکس العمل های غیرعادی از خود نشان دهند که به نوعی اختلال روانی را می توان در این گونه مواقع تشخیص داد. محمدی گفت: فردی که به اختلال روانی مبتلا است احتمال اینکه به فکر خودکشی، اختلال خواب، کم اشتهایی یا ضعف در کارکردهای زندگی و از همه مهمتر استرس و اضطراب مواجه شود بسیار است و از این رو به هر دلیلی می توان اذعان کرد این افکار و رفتار طبیعی نیست و با توجه به مشکل پیش آمده برای فرد بیمار، باید به تناسب شدت یا ضعف اختلال پیش آمده با مراجعه به کلینیک های مشاوره به فکر بهبودی و تسکین آن بود. این رواندرمانگر تحلیلی گفت: هنگامی که فردی به فکر خودکشی است، این ذهنیت در بیمار وجود دارد که فرد قصد آسیب رساندن به خود را دارد وقت آن رسیده که این دسته افراد به متخصص و کارشناس روانشناس مراجعه و از وخامت بیماری روانیی جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت