بسته موفقیت

از ترحم کردن اجتناب کنید

بسیاری از والدین فرزندانشان را ازقبول مسؤولیت بر حذر می دارند، زیرانسبت به آنان احساس دلسوزی می کنند. ترحم یک طرز تفکر مخرب است که به کودک می گوید آنقدرضعیف است که نمی تواند از عهده مشکلاتش برآید. والدینی که به کودکانشان ترحم می کنند. اغلب نمی دانند که محافظت بیش از حد به معنای گرفتار کردن کودک است. محافظت بیش از حد که معمولا ازوالدین نامطمئن سر می زند، مانع رشدشخصیت کودک خواهد بود. ترحم باهمدلی متفاوت است. از آنجا که مادران به فرزندانشان عشق می ورزند، باید با آنان همدلی کنند و به آنها نشان دهند که احساسشان را درک می کنند.همدلی نقاط قوت کودک را افزایش می دهد، در حالی که ترحم و ندادن مسؤولیت و قاطعیت نداشتن بجا،نقاط ضعف کودک را تقویت می کند.

نکاتی برای زندگی بهتر

به جای این که وقت تان را در شبکه های اجتماعی سپری کنید، کتاب بخوانید. کتاب خواندن اطلاعات شما را افزایش می دهد و موجب می شود که در موقعیت های گوناگون حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر به افراد موفق نگاه کنید، می بینید که یکی از عادت های همیشگی آنها کتاب خواندن است. اگر شما هم می خواهید که روزی بدرخشید، بیشتر کتاب بخوانید و هر روز بر اطلاعات تان بیافزایید. آیا از فواید آفتاب چیزی می دانید؟ نور خورشید یکی از منابع ویتامین دی است که نقش مهمی در بدن ما، از تولید تستوسترون گرفته و چربی سوزی گرفته تا سلامت قلبی عروقی و پیشگیری از سرطان ایفا می کند. طبق تحقیقی ثابت شد کارمندانی که در محیط کار در کنار پنجره می نشینند، نه تنها خواب بلکه کیفیت زندگی بهتری نسبت به آنهایی که در دور از نور خورشید هستند، دارند.مهم نیست که چه ورزشی می کنید، پیاده روی، بدنسازی یا والیبال، شما باید در کنار تمام آنها یوگا را نیز در برنامه هفتگی تان قرار دهید. اگر چه ورزش های دیگر روی عضلات شما تاثیر مثبت بیشتری می گذارد اما یوگا نیز با تمرکز روی تنفس تان، استرس تان را کاهش می دهد و شما را از بسیاری از بیماری ها، مانند آنفولانزا، دور نگه می دارد. نوشتن ایده یا کارهایی که در ذهن تان دارید روی کاغذ، باعث می شود که شما آنها را از یاد نبرید. حتی تحقیقی در آمریکا ثابت کرده که نوشتن افکار منفی و پاره کردن و دور ریختن آنها موجب آرامش و خالی شدن ذهن می شود.

مدیریت رفتار با فرزندان

اویار حسینی مشاور خانواده اظهار کرد: بسیاری افراد در مواقع بحرانعکس‌العمل‌های افراطی از خود نشان می‌دهند که این رفتار اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند؛ یک مادر حق دارد نگران آینده نوجوانش باشد، حق دارد از عادت به سیگار بترسد، اما باید بداند که چگونه باید با نوجوانش صحبت کند تا اوضاع را مدیریت کند؟ در قدم اول این مادر باید احساس خودش را خیلی شفاف بیان کند.این مشاور خانواده بیان کرد: وقتی برای نخستین بار متوجه سیگار کشیدن فرزندتان شدید باید رفتاری منطقی از خود نشان دهید و بگویید، وقتی سیگار توی جیبت دیدم انگار دنیا روی سرم خراب و وجودم پر از غم و ترس شد، حتما در حضور پدرت باید درباره علت سیگار کشیدنت گفتگو کنیم، برای فردا یک جلسه سه نفره می‌گذارم تا دلیل سیگار کشیدن را بگویی، من و پدرت تا سن بلوغ باید مراقب سلامت ذهن و بدنت باشیم ؛ نکته مهم‌تر این است که در این جلسه نباید خواهر و برادر نوجوانی که سیگار مصرف کرده، حضور داشته باشند.
اویار حسینی ادامه داد: با فرزندتان اینگونه صحبت کنید؛ مثلا به او بگویید ازتو انتظار دارم تا فردا کمتر با من حرف بزنی تا بتوانم بهتر خودم را آرام کنم. در جلسه سه نفره بعد از ارزیابی علت به نوجوان کمک می‌شود جایگزینی بهتر برای رفع نیازش پیدا کند و حتما در صورت نیاز برای او تنبیهی در نظر گرفته می‌شود،وی یادآوری کرد: تجربه نشان داده است اگر نوجوان اختلالات خلقی و شخصیتی نداشته باشد، مشکل حل خواهد شد؛ این زمان یکی از موارد مشکل‌زاست که اگر والدین نتوانند آن را مدیریت کنند، آینده کودک تحت شعاع قرار گرفته و تبدیل به یک بحران در زندگی می‌شود، بهترین کار برای مقابله با این موارد مشورت با یک مشاور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت