بسته موفقیت

دیر و زود دارد اما سوخت و ساز ندارد!

وقتی همسرتان را بپذیرید و تحسینش کنید، معجزه دلخواهتان اتفاق می افتد. او را تحسین و راهنمایی کنید. به او آموزش دهید و خود الگو مساعدی باشید.اما یادتان باشد هرگز مجبور به تغییرش نکنید. او را دوست داشته باشید و رهایش کنید اما برای اصلاح او فضا دهید. بی گمان همسرتان با پذیرش خود خواهد توانست بر خلقیات و ویژگی های نه چندان مناسب خویش رنگ و لعاب ویژه ای بخشد شاید بدان سان که شما طالب و خواهان آنید! البته اگر عجله نکنید و سرکوفتش نزنید و او را به همان گونه که هست دوست داشته باشد!

دلایل برای سلامت متاهل‌ها

رفتار و اخلاق سلامت: کریستوفر فاگوندس، فوق‌تخصص روانشناسی می‌گوید: یک دلیل ساده سلامت بیشتر متاهل‌ها این است که آنها روابط و کارهای پرخطر کمتری دارند، با دقت بیشتری رانندگی می‌کنند، کمتر سمت مواد مخدر و الکل رفته و همچنین کمتر سراغ بی‌بندوباری می‌روند، طبیعی است که شیوه زندگی اینگونه سالم‌تر و کم‌خطرتر باشد. سیستم حمایتی: دکتر رابرت دیویس، پروفسور طب داخلی می‌گوید: اگر متاهل باشید، احتمال اینکه دارای یک سیستم حمایتی مناسب باشید بیشتر است… به‌خصوص در مورد مردان. می‌توان دید که افراد مجرد عموما تنها هستند و حالت دورافتاده دارند، طبیعی است که چنین وضعیتی آنها را به سمت بیماری‌های اضطرابی و افسردگی سوق دهد و همه می‌دانند که افراد دچار بیماری‌های اضطرابی یا مبتلا به انواع افسردگی بیشتر از سایرین دچار مشکلات جسمی می‌شوند. الگوی بهتر: دکتر تئودور روبلس، فوق‌تخصص روانپزشکی رفتاری می‌گوید: همسر، فرزندان و پدر و مادر نزدیک‌ترین افراد به انسان هستند، اکثر انسان‌ها در دوران کودکی از پدرومادر خود الگو می‌گیرند و بعد از دوران بلوغ تاثیرگذارترین فرد در زندگی اکثر انسان‌ها همسر آنهاست. این همسران در عموم مواقع تلاش می‌کنند الگوی رفتاری مناسبی را به یکدیگر ارائه دهند، مثلا سعی می‌کنند رژیم غذایی مناسبی برای همسر خود تدارک ببینند و توصیه‌های پزشکی را به آنها بگویند..

ولادت امام حسن(ع) مبارک

در سال سوم هجرت و در شب نیمه ماه رمضان ـ که بهترین ماه های خداست ـ خانه امیرالمؤمنین و فاطمه (ع) میزبان قدوم مولود مبارکی شد که شادی را با خود به خانه وحی آورد. در این شب فرخنده، سبط اکبر پیامبر اکرم (ص) حضرت امام حسن (ع) چشم به جهان گشود و شهر مدینه را غرق نور کرد. حضرت امام حسن مجتبی (ع) اولین مولودی است که از نظر شرافت نسب هیچ کسی به پای او نمی رسد. جد بزرگوارش پیامبر و خاتم الانبیا، پدر گرامی اش اولین امام و سیدالاوصیا، و مادر مکرمش، صدیقه اطهر سیده النساست. هیچ کس قبل از امام حسن (ع) دارای چنین شرافت نسب و خاندانی نبوده است. او در مکتب پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین علیه السلام رشد یافت و در دامان برترین زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ، بزرگ شد.
بزرگی منش و سترگی روح آن امام، چندان بود که پیامبر ارجمند اسلام (ص) او را با کمی سن، در برخی از عهدنامه ها گواه می گرفت. آن گاه که پیامبر به امر خدا، با اهل نجران، به مباهله برخاست، امام حسن و امام حسین و حضرت علی و فاطمه علیهاالسلام را نیز به فرمان خدای، همراه خویش برد و آیه تطهیر در پاک دامنی آن گرامیان فرود آمد. در بیان شجاعت امام حسن علیه السلام همین بس که او تربیت یافته شیر خدا، علی علیه السلام است که در جنگ ها به دشمن پشت نمی کرد و تا دشمن را به هلاکت نمی رساند، از پای نمی نشست. امام حسن علیه السلام نیز که از کودکی همراه پیامبر (ص) جنگ ها دیده بود و از پدر جنگاوری آموخته بود، در پیکار بسیار دلاور بود. کرم و سخاوت امام حسن مجتبی علیه السلام به حدی بود که هیچ گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت