بسته موفقیت

از پاسخ‌های مثبت خود محافظت کنید

اگر به چیزی متعهد شدید، حضور خود را برای انجام آن نشان دهید. اما به یاد داشته باشید: شما می‌توانید بگویید نه. وقتی‌که در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید صادق باشید، افراد نیز به شما احترام خواهند گذاشت و می‌دانند که شما قصد دارید زمان خود را در کجا صرف کنید. شما باید در زندگی خودخواه و رک باشید. برای محافظت از زمانتان، به خودتان اجازه دهید که به بعضی چیزها بگویید نه! من معمولا صبح زود از خواب بیدار می‌شوم و زمان کافی برای مطالعه جراید، مدیتیشن و نوشتن دارم. شما چه زمانی از روز را برای انجام این کار مناسب می‌دانید؟ من پیشنهاد می‌کنم که حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از زمان خود را به این کارها اختصاص دهید.

نکاتی برای زندگی بهتر

به جای این که وقت تان را در شبکه های اجتماعی سپری کنید، کتاب بخوانید. کتاب خواندن اطلاعات شما را افزایش می دهد و موجب می شود که در موقعیت های گوناگون حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر به افراد موفق نگاه کنید، می بینید که یکی از عادت های همیشگی آنها کتاب خواندن است. اگر شما هم می خواهید که روزی بدرخشید، بیشتر کتاب بخوانید و هر روز بر اطلاعات تان بیافزایید. آیا از فواید آفتاب چیزی می دانید؟ نور خورشید یکی از منابع ویتامین دی است که نقش مهمی در بدن ما، از تولید تستوسترون گرفته و چربی سوزی گرفته تا سلامت قلبی عروقی و پیشگیری از سرطان ایفا می کند. طبق تحقیقی ثابت شد کارمندانی که در محیط کار در کنار پنجره می نشینند، نه تنها خواب بلکه کیفیت زندگی بهتری نسبت به آنهایی که در دور از نور خورشید هستند، دارند. مهم نیست که چه ورزشی می کنید، پیاده روی، بدنسازی یا والیبال، شما باید در کنار تمام آنها یوگا را نیز در برنامه هفتگی تان قرار دهید. اگر چه ورزش های دیگر روی عضلات شما تاثیر مثبت بیشتری می گذارد اما یوگا نیز با تمرکز روی تنفس تان، استرس تان را کاهش می دهد و شما را از بسیاری از بیماری ها، مانند آنفولانزا، دور نگه می دارد. نوشتن ایده یا کارهایی که در ذهن تان دارید روی کاغذ، باعث می شود که شما آنها را از یاد نبرید. حتی تحقیقی در آمریکا ثابت کرده که نوشتن افکار منفی و پاره کردن و دور ریختن آنها موجب آرامش و خالی شدن ذهن می شود.

ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گرامی باد
حضرت زینب (س) در سال ششم هجری در خانه بزرگمرد تاریخ، حضرت علی (ع) و برترین و شریفترین زنان جهان فاطمه زهرا(س) دیده به جهان گشود. وی شخصیتی است ویژه که در خاندان شریف نبوی رشد یافت و جامع صفات نیک و پسندیده و افتخار تاریخ گردید. بعد از ولادتش رسول خدا (ص) از فاطمه (س) درخواست نمود فرزندش را نزد وی بیاورد. پیامبر(ص) نوزاد را به سینه چسبانید و با صدای بلند گریست، طوری که اشک از گونه های مبارکش سرازیر گشت. حضرت فاطمه (س) فرمود: «پدر جان، خدا هیچگاه چشمان تان را گریان نکند این گریه برای چیست؟» پیامبر (ص) فرمود: «دخترم، او به بلاهایی گرفتار اید و با مصیبت ها و دشواری های جانکاهی مواجه می شود. ای پاره تنم هرکس بر او و مصیبتش بگرید، پاداشش همانند کسی خواهد بود که بر دو برادر او گریه کند». مردم کوفه پس از شهادت امام علی (ع)، با امام حسن (ع) بیعت نمودند اما دیری نپایید که عهد خود را شکستند و از فرمان آن حضرت سرپیچی نمودند. فرماندهان لشکرش با وعده های معاویه به وی خیانت نموده، تنهایش گذاشتند و سرانجام آن حضرت ناچار شد با معاویه پیمان صلح ببندد و در این میان از زخم زبان و شماتت دشمنان دوست نما بسیار رنجیده خاطر گردد. در این شرایط، حضرت زینب(س) به همراه برادرش امام حسن (ع) و دیگر علویان، از کوفه به سوی مدینه بازگشتند و در رکاب آن حضرت با صبر و مقاومت، مدافع ارزشهای دینی و دستآوردهای رسالت رسول خدا (ص) بودند. احترام و محبت خاص حضرت زینب (س) به امام مجتبی(ع) قابل تأمل است. تبعیت از آن حضرت را بر خویش واجب می دانست. و همواره پشتیبان برادر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت