بسته موفقیت

ویژگی افراد دارای عزت نفس بالا

شناخت واقع بینانه ای هم از خودشان و هم از جهان اطرافشان دارند. برای معلومات و داشته های دیگران ارزش قائلند. برای اشتباهات و ضعف های خود به دنبال مقصر نمی گردند و اشتباهات خود را پذیرفته و برای رفع آن تلاش می کنند. توانایی حس ابراز وجود دارند و به راحتی در موقعیت های ضروری به خواسته های غیر منطقی دیگران نه می گویند. مستقلانه عمل می کنند. در فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند. از استعداد ها و توانایی های خود استفاده کرده و آنها را راکد نمی گذارند. زمانی که فردی از آنها تعریف می کند می پذیرند. دیگران را با عبارات مناسب مورد خطاب قرار می دهند.

محافظت از خود در برابر ویروس

دستان خود را مرتباً با آب گرم و صابون بشویید. یکی از بهترین راه های محافظت از خود در برابر هر بیماری مسری شستن دست ها است. هر زمان که به حمام می روید دست های خود را بشویید ، در مکان های عمومی با اشیاء برخورد کنید یا برای خوردن یا آماده سازی غذا آماده شوید. از آب گرم و صابون دست ملایم استفاده کنید و دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه بشویید. حتما کف دست ، پشت دست و بین انگشتان خود را بشویید. هنگامی که کار خود را با شستن تمام کردید ، دستان خود را دستمال کاغذی خشک کنید.اگر به صابون و آب دسترسی نداشتید میتوانید از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید. هشدار: برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از خشک کن برقی می تواند کرونا ویروس را از بین ببرد ، اما این درست نیست. اشکالی ندارد که پس از شستن دست ها از سشوار گرم استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که خود خشک کن شما را از هرگونه ویروس محافظت نمی کند. دستان خود را از چشم ، بینی و دهان خود دور نگه دارید. بسیاری از ویروس ها از جمله ویروس-۱۹ از طریق غشاهای مخاطی در چشم، بینی و دهان وارد بدن شما می شوند. از لمس صورت خود به جز هنگام شستشو یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید و همیشه ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید. از افرادی که بیمار هستند دور بمانید. اگر کسی در اطراف شما سرفه، عطسه می کندفاصله خود را حفظ کنید. سعی کنید حداقل یک متر از آنها در همه زمان ها دور باشید.

هوشمندانه هدف تعیین کنید

اگر می‌خواهید بدانید اولین قدم برای ترک عادت‌های بد چیست، توصیه می‌کنیم با آگاهی و هشیاری روندتان را شروع کنید. سعی کنید در تله احساسی که نسبت به عادت بد خود دارید گرفتار نشوید. با ای کاش گفتن‌ها، زمان را از دست می‌دهید، اما این افکار شما را از چیزی که در حال روی دادن است دور خواهند کرد. در عوض هشیاری و آگاهی می‌تواند به شما نشان بدهد چطور واقعا می‌توانید تغییر ایجاد کنید.خیلی راحت با پیگیری این سوال‌های هوشمندانه می‌توانید نسبت به رفتار بدتان آگاهی بیشتری پیدا کرده و ایده‌های بسیار زیادی برای توقف‌شان به ذهن‌تان خطور کند. یک کاغذ و قلم همیشه همراه‌تان باشد، هر وقت عادت بدتان روی داد، روی کاغذ، زمان و جزئیات آن را یادداشت کنید. در پایان روز، تمام گزارش کارتان را بررسی کنید و ببینید چه نتیجه‌ای می‌گیرید.هدف‌تان این نیست که خودتان را قضاوت یا ملامت کنید.تنها هدف شما باید این باشد که نسبت به زمان وقوع عادت بد و شرایط آن، آگاهی کامل پیدا کنید. با این روش، شما چندین قدم‌تر جلوتر از عادت بدتان خواهید بود و تسلط خوبی روی آن پیدا خواهید کرد. سپس می‌توانید شروع کنید به اجرا کردن ایده‌های‌تان که مطمئنا کاربردی‌ترین ایده‌ها را خودتان خواهید داد، چون شما تنها کسی هستید که خودتان را خوب می‌شناسید!
ترک عادت‌های بد، به زمان و تلاش نیاز دارد، اما مهمتر از همه، پشتکار و اراده‌ راسخ می‌خواهد. بیشتر آن‌هایی که در نهایت موفق می‌شوند رفتار یا عادت ناپسندی را ترک کنند، چندین بار شکست خورده و بازهم تلاش کرده‌اند. شاید چند راهی که در پیش می‌گیرید، جواب ندهد و مفید نباشد، اما دلیل نمی‌شود سایر شیوه‌ها نیز همینطور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت