بسته موفقیت

مهارت های ارتباطی را به کار بگیرید

رفتار درست و قاطعانه، تنها چیزی است که
می توانید به وسیله آن به دیگران بفهمانید که نمی توانند به شما زور بگویند. اگر می خواهید رفتار قاطعانه را در خود افزایش دهید باید از مهارت های ارتباطی استفاده کنید. مثلا در یک بحث حتما به صحبت افراد گوش دهید و از کلمات مورد علاقه آن ها در پاسخ استفاده کنید. ساده و روان و بدون حاشیه صحبت کنید و مواردی که برای تان سوال است را مطرح کنید. زود قضاوت نکنید و راجع به افراد نتیجه گیری نکنید چون باعث بحث های کم اهمیت بین شما و دیگران می شود اجازه بدهید افراد جملات خود را کامل بیان کنند و منظورشان را منتقل کنند، بعد شما اظهار نظر کنید. حتما در یک بحث از سوال های بسته و باز استفاده کنید

چشم‌انداز بزرگتر را ببینید

یک دلیل که باعث می‌شود افراد فقیر بازنشسته شوند، نداشتن چشم‌انداز زمانی است. در یک تحقیق طولانی‌مدت که توسط دکتر ادوارد بانفیلد در دانشگاه هاروارد در دهه پنجاه میلادی انجام گرفت دلایل تحرک اقتصادی-اجتماعی روبه‌بالا بررسی شد. او می‌خواست بداند چطور می‌توان پیشبینی کرد که یک خانواده یا فرد به سمت بالا در حرکت است یا خیر و اینکه گروه‌های اقتصادی-اجتماعی در نسل بعد ثروتمندتر خواهند شد یا خیر.همه این تحقیقات او را به یک عامل رساند که باعث شد نتیجه‌گیری کند که درست‌تر از سایر عوامل در پیشبینی موفقیت است. آنها آن را چشم‌انداز زمان نامیدند. تعریف آن میزان زمانی است که برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه و گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌هایتان اختصاص می‌دهید. یک نمونه از چشم‌انداز درازمدت عادت متداول خانواده‌های سطح‌بالای انگلستان برای ثبت‌نام فرزندانشان در دانشگاه آکسفورد یا کمبریج به محض متولد شدن آن کودک است، حتی بااینکه ممکن است به هجده یا نوزده سالگی نرسد. به این چشم‌انداز درازمدت در عمل می‌گویند. زوج جوانی که ۱۵۰ هزار تومان در ماه خود را برای هزینه تحصیل فرزند خود کنار می‌گذارند، زوجی با چشم‌انداز زمانی درازمدت هستند. آنها حاضرند برای اطمینان از گرفتن نتیجه بهتر در طولانی‌مدت، در کوتاه‌مدت خود را قربانی کنند. افرادیکه چشم‌انداز درازمدت دارند در مسیر زندگی‌شان رشد اقتصادی خواهند داشت.
درمان استرس فقط در ۵ روز

کنترل استرس به طور کامل امری غیر ممکن است، ولی می‌توان با ایجاد برخی تغییرات آنها را کاهش داد.
شنبه: تصویر اصلی را ببینید: دقیقاً مشخص کنید که طرز فکرتان نسبت به آن مسأله چیست و چگونه می‌توانید موقعیت را تغییر دهید. این کار به شما کمک می‌کند برخوردی بهتر با آن مشکل داشته باشید. تمام قدم‌هایی که باید بردارید طبقه‌بندی و یک برنامه واقعی برای برطرف کردن آن مشکل طرح‌ریزی کنید.
یکشنبه به دنبال حمایت دیگران باشید: فهرستی از تمام کسانی که می‌توانند شما را هم از نظر کلامی و هم از نظر عملی کمک کنند، تهیه کنید و با آنها صحبت کنید.
دوشنبه یک گیاه یا گل بکارید: مهم نیست در یک جعبه کوچک پشت پنجره و اتاق‌تان گیاهی می‌‌کارید یا در باغچه و حیاط خانه، مهم تأثیر مثبت این‌کار روی شماست تا با همین کار کوچک بیشتر احساس خوشبختی کنید.
سه‌شنبه چای بنوشید: نوشیدن مداوم چای سیاه، باعث کاهش هورمون‌های استرس و افزایش احساس راحتی بیشتر در بدن می‌شود. خوردن یک فنجان چای فراموش نشود. به یاد داشته باشید که چای و قهوه را شب‌ها قبل از خواب ننوشید تا باعث بر هم خوردن خواب شبانه شما نشود.
چهارشنبه: خودتان را ماساژ دهید: ماساژهای کوتاه در سالن‌های ورزشی، محل کار، داخل حمام واقعاً تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش استرس‌های انباشته شده در شما دارند یک ماساژ پانزده دقیقه‌ای می‌تواند اعصاب را آرام کند؛
پنج‌شنبه: بازی کنید: برخی معماهای به روز و جدید را حل کنید، کمی سودوکو حل کنید این نوع سرگرمی‌ها تأثیر زیادی در کاهش استرس و بهبود روحیه و خلق‌وخو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت