بسته موفقیت

تفکر کنید تا حافظه فعالتان بهتر شود

حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شماست، جایی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند. هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا اینکه کارتان با این اطلاعات تمام شود. اگر این اطلاعات بیشتر از این برایتان استفاده ای نداشته باشد مغزتان اجازه می دهد به کل پاک شوند. اما اگر استفاده داشته باشند، به حافظه بلند مدت سپرده می شوند. آنجا می توانند تقویت شده و بعدا به یاد آورده شوند.حافظه فعال چیزی است که هر روز استفاده می کنیم، پس اگر قویتر باشد، زندگی روزانه ما را خیلی راحت تر می کند.

پذیرا بودن نظرات دیگران

این مورد هم بخشی از هوش عاطفی است اما در محیط کار پذیرا بودن نسبت به بازخوردها و نظرات دیگران نقش مهمی در موفقیت شغلی ایفا می کند. به خصوص در مشاغل جدید.حتما در مورد این موضوع فکر کنید زیرا بازخوردها و نظرات سازنده به شما کمک می کنند بتوانید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر در مقابل نظرات دیگران حالت تدافعی گرفته و نگرشی منفی نسبت به آن ها داشته باشید، مسلما نمی توانید از این نظرات بخوبی استفاده کرده و آن را در استراتژی کارتان بکار ببندید.
کلید دریافت و ارائه بازخورد و پیشنهاد این است که به برخوردهایتان با دیگران نگرش مثبتی داشته باشید. مسلما دلیل اینکه دیگران به شما پیشنهاد مثبت و سازنده می دهند این نیست که با شما مشکل یا خصومت شخصی دارند بلکه به این خاطر است که دوست دارند شما کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در آن پیشرفت کنید. بنابراین سعی کنید نگرشتان را نسبت به دیگران تغییر دهید تا با نظراتشان شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. اگر بازهم نسبت به پیشنهادات و بازخوردهای سایرین نظر مثبتی ندارید سعی کنید یعنی دریافت پیشنهاد و نظرات دیگران را تبدیل به یک کار روزمره کنید. از افراد مختلف درخواست کنید که بازخوردهایی سازنده به شما ارائه دهند و به این ترتیب مهارتهایتان را ارتقاء دهید.جسارت اجرایی کردن رویاها و ایده‌های‌تان را داشته باشید چراکه دنیا پر است از ترسو‌های خوش‌ فکر.”

مقابله با ترس از ابتلا به کرونا

بیماری کرونا یا هر بیماری به علت ناشناخته شدن، یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می کند. معمولاً اتفاقاتی که به هر صورت به بدن اسیب وارد می کنند علاوه بر اسیب های جسمانی، یک ترومای روانی هم ایجاد می کنند که شوک نام دارد. علت این شوک هم این است که شخص دچار مجموعه ای از معضلات می شود و امکان برگشت یا احساس زنده ماندن و در خطر بودنش را می فهمد.
برای کاهش اضطراب به حالت های روانی و علائم زیاد توجه نکنید. چنانچه بصورت جزیی به علامت های بیماری کرونا تمرکز کنید مشکل ساز می شود. گلودرد یا سردرد به تنهایی علامت بیماری نیست. علائم بیماری کرونا را بصورت کلی در نظر بگیرید. هر روز تشریفات و برنامه خویش را برای شروع یک روز کاری داشته باشید. به تغذیه مطلوب اهمیت بدهید. هر روز خویش را با گوش دادن به موسیقی دل چسب و گفت و گو در مورد موضوعی غیر از بیماری شروع کنید. به این در روانشناسی تاب آوری یا بقای زیستن می گویند. به این معنی که شخص از طریق جملات مثبت و رعایت دستورالعمل هایی که دارد برای یک زندگی بهتر سعی کند. به عنوان مثال بعضی می گویند من تمایلی به ادامه زندگی نداشتم تنها به عشق فرزندانم زنده ام یا به عشق سفر به دنیا.این یعنی شخص برای خویش هدف گذاری کند. در این وضعیت باید ارام باشیم و برای ارامش از موسیقی ها و کلمات آرام بخش استفاده کنیم. هیچ گاه جا به جا نشویم. زیرا در محیطی که هستیم امکان ایمنی روانی بیشتر است و از قدرت بالاتری برخوردار هستیم. برخورد غیرتخصصی با موضوع نکنیم و از مراجع تخصصی کار را دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت