بسته موفقیت

پذیرا بودن بازخوردهای دیگران

در محیط کار پذیرا بودن نسبت به بازخوردها و نظرات دیگران نقش مهمی در موفقیت شغلی ایفا می کند. به خصوص در مشاغل جدید. حتما در مورد این موضوع فکر کنید زیرا بازخوردها و نظرات سازنده به شما کمک می کنند بتوانید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر در مقابل نظرات دیگران حالت تدافعی گرفته و نگرشی منفی نسبت به آن ها داشته باشید، مسلما نمی توانید از این نظرات بخوبی استفاده کرده و آن را در استراتژی کارتان بکار ببندید.کلید دریافت و ارائه بازخورد و پیشنهاد این است که به برخوردهایتان با دیگران نگرش مثبتی داشته باشید. مسلما دلیل اینکه دیگران به شما پیشنهاد مثبت و سازنده می دهند شما کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در آن پیشرفت کنید.

برای خود وقت بگذارید

هیچ کس دوست ندارد بیمار باشد یا بیست و چهار ساعت شبانه روز رنج بکشد و غصه بخورد، بنابراین فاصله گرفتن از هر چیزی که عذاب تان می دهد، چیز بدی نیست. حتی در دشوار ترین وضعیت هم لحظه هایی از لذت وجود دارند. قرار است به پزشک مراجعه کنید و دلهره دارید؟ از یک دوست بخواهید همراهی تان کند و قرار بگذارید بعداز آن با هم کمی قدم بزنید، چیزی بخورید، خرید یا سینما بروید و یا هر کار دیگری که به شما روحیه می دهد و حال تان را خوب می کند انجام دهید. چنانچه دوران دشوار پس از به هم خوردن رابطه ای را می گذرانید و حتی به سختی میتوانید لبخند بزنید، در انتظار نمانید زمان رنج تان کاملاً تمام شود تا به زندگی معمولی برگردید، کاری کنید که از منزل بیرون بروید و سرگرم فعالیتی بشوید. چند ساعتی هر کاری دل تان می خواهد انجام دهید، در کتابفروشی ها بچرخید، به تماشای یک فیلم کمدی بروید یا با یک تور یکروزه کمی تفریح کنید. این کار شما به معنی بی درد بودن یا انکار مشکلات نیست، بلکه چند ساعتی به خودتان استراحت می دهید و با اندکی لذت و تفریح، انرژی تان را شارژ می کنید.درد و رنج به شیوه عجیبی می تواند احساس سپاسگذاری ما را نسبت به لحظه ها خوشی و لذت، عمیق تر و بیشتر کند. انگار تمام احساس ما با یک دریافت هیجانی جدید، تقویت می شود و می توانیم نعمات و داشته های زندگی مان را ببینیم و تحسین کنیم و از آنها برای بهتر کردن وضعیت انگیزه بگیریم.
انگیزه خویش را برای برقراری تعادل بین درس و کار پیدا کنید
حتماً علت خوبی دارید که هم درس می خوانید و هم کار می کنید. ولی گاهی لازم است حتماً این دلیل را به خودتان بارها و بارها یادآوری کنید. هدف شما هر چیزی می تواند باشد. شاید نمی خواهید زیر بار قرض و وام های دانشجویی بروید. شاید خانواده شما نمی تواند خرج تحصیل شما را بدهد. شاید هم شما مجبورید به خانواده خودتان از نظر مالی کمک کنید. ممکن است هدفی خیلی بزرگ در سر داشته باشید. هدف شما هر چیزی که باشد باید برایش بجنگید و تعادل درس و کار را برقرار کنید.برنامه ریزی روزانه شیوه بسیار خوبی است برای اینکه بتوانید اولویت هایتان را پیدا کنید و ببینید چه قدر وقت لازم دارید که تمام کار های خویش را به انجام برسانید. هر چه قدر برنامه دقیقتر و جزیی تر نوشته شود، بیشتر ممکن است که به آن عمل کنید.در ضمن مطمئن شوید که تمام ساعت های کاری و کلاسی، زمان های مطالعه و قرار های کاری و هر مورد پراهمیت دیگر را همراه با تاریخ دقیق آن یادداشت کنید. از این طریق می توانید ببینید دقیقاً چه زمانی وقت ازاد دارید تا برای اوقات فراغت و زندگی اجتماعی خویش هم برنامه ریزی کنید. در پایان برای آسانی کار می توانید هر وظیفه یا عملی را که باید انجام دهید با رنگ خاصی رنگ آمیزی کنید.. سعی کنید کم تر در راه دانشگاه یا محل کار باشید. ممکن است ناچار شوید برخی از سرگرمی هایتان را تا آخر تحصیل حذف کنید یا کاهش دهید. کم تر پای تلفن بنشینید و کم تر فیلم و سریال ببینید. ممکن است حتی ناگزیر شوید دیگر بازی کامپیوتری انجام ندهید یا شاید فرصت نکنید مطالعه اضافی داشته باشید. تمامی این ها را شما تعیین می کنید. مقصود شما حتماً ارزش اینهمه ازخودگذشتگی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت