بسته موفقیت

پتانسیل کار خود را چند برابر کنید

یکی از اقداماتی که در فرمول ثروتمند شدن باید انجام دهید، آن است که اول بدانید راه را درست رفته اید یا خیر؟ این همان راهی است که شما باید از آن مطمئن شوید تا بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن بپیمایید. بسیاری از شما پتانسیل این را دارید که بهتر شوید لی این را نمی دانید که می توانید از این مرحله عبور کنید و به درجه های بالا برسید یا خیر.بسیاری از شغل هایی که شما دارید پتانسیل این را دارد که در آن پیشرفت کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید. حتی در مواقعی ممکن است ندانید که یکی از راه هایی که بتوانید در حرفه ی خویش پیشرفت کنید و درآمد بیشتری داشته باشید، این است که مدرک تحصیلی خویش را افزایش دهید.

نکات کلیدی برای بددهانی کودکان

یک مشاوره کودک و نوجوان درباره رفتار والدین با فرزندان بد دهان توضیحاتی را ارائه کرد.
ماندانا رکنی، مشاوره کودک و نوجوان در خصوص بد دهانی کودکان اظهار کرد: بد دهنی و فحاشی کودکان یک مشکل جدی برای پدر و مادر‌ها است و معمولا والدینی که با این مشکل مواجه هستند برای کنترل و ترک عادت این رفتار فرزندشان اقدام به تهدید یا تنبیه می‌کنند در حالی که بهتر است آن ها به صورت ویژه از ۲ سالگی یعنی زمانی که کودکان تقلید کلامی را آغاز می‌کنند به تربیت کلامی آن ها توجه داشته باشند. او بیان کرد: کودکان، ناسزاگویی را یاد می‌گیرند و در موقعیت‌های مختلف از آن الفاظ استفاده می‌کنند بنابراین اکثر والدینی که با کودکان فحاش روبه رو هستند این رفتارکودک‌شان نشات گرفته از رفتار خود والدین بوده است پس اولین اقدام پدران و مادران تغییر در سبک رفتاری و گفتاری شان خواهد بود البته گاهی اوقات ممکن است کودکان این الفاظ زشت را در محیط بیرون از خانه و از طریق یک دوست، فیلم و یا سریال یادگرفته باشند که در چنین شرایطی لازم است والدین بر محیط اطراف و تعاملات فرزندشان کنترل داشته باشند و با دور کردن کودک از محیط های ناسالم این عادت ناپسند فرزندشان را ترک کنند.رکنی گفت: واکنش والدین موقع فحاشی کودک شان بسیار حائز اهمیت است معمولا کودکان در سنین پایین بدون دانستن معنی ومفهوم کلمه ای زشت، آن را تکرار می‌کنند اگر در چنین شرایطی والدین نتوانستند خودشان را کنترل کنند بهتر است همراه با خنده به کودک‌شان تذکر ‌دهند.
چگونه می‌توانیم تغییر افکار دهیم؟

نخستین گام در تغییر افکار، شناختن آنهاست. اینجا اصطلاح افکار منفی خودآیند به‌کار می‌رود. چون احساس بدی در فرد ایجاد می‌کنند و خودآیند می‌باشند چون بدون این‌که بخواهیم به سراغ‌مان می‌آیند. به نظر می‌رسد در تمام این موارد داریم ذهن دیگران را می‌خوانیم یا سعی می‌کنیم افکار، احساسات یا عقاید دیگران را حدس بزنیم و از سویی به حدس خود اعتقاد کامل داریم.ولی آیا ما واقعاً توانایی خواندن یا تغییر افکار دیگران را داریم؟ مسلماً پاسخ منفی است. یا در مثال زیر: “همه زندگی‌ام پر از شکست است”؛ “هیچ‌وقت نتوانسته‌ام کاری را درست انجام دهم”؛ “اصلا نمی توانم” “ من همسر خوبی نیستم”؛ “اصلاً بلد نیستم”.آیا تمام مواردی که گفته شده، کاملاً درست است؟ مثلاً آیا این فرد واقعاً نتوانسته حتّی یک کار را درست انجام دهد؟ مسلماً این‌طور نیست و در مثال‌های گفته شده حتماً مواردی از موفقیت، درست انجام دادن کارها یا بلد بودن وجود دارد. به‌نظر می‌رسد در این موارد به نکات مثبت توجهی نشده است شاید بهتر باشد این فرد تغییر افکار دهد.اما چرا گاهی این‌طور فکر می‌کنیم؟ آیا این افکار منفی نیست؟
گاهی تجزیه و تحلیل اطلاعات در ذهن ما تحریف می‌شود. این تحریف‌ها که “خطاها یا تحریف‌های شناختی” نامیده می‌شوند، به اَشکال گوناگونی ظاهر می‌شوند. مثال‌های بالا دو نمونه از این خطاها هستند.اولین مورد، “ذهن‌خوانی” و دومی “بی‌توجهی به امر مثبت” نامیده می‌شوند. در ذهن‌خوانی، فرد تلاش می‌کند افکار، احساسات و تمایلات دیگران را حدس بزند یا باعث تغییر افکار آنان شود. بی‌توجهی به امر مثبت نشان می‌دهد که فقط موارد منفی در نظر گرفته شده و فرد توجهی به موارد مثبت نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت