بسته موفقیت

هدف گذاری کنید

فکر شما، همان اندیشه، تربیت و فرهنگ شماست که با هدف تقویت می شود. اهداف خویش را مشخص کنید.پس مهم است که دقیقا بدانید چه اهدافی در زندگی دارید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید. اهدافتان باید به صورت تجسمی و کمّی باشند؛ یعنی:با حواس پنج گانه قابل درک باشند. یعنی هدفی را انتخاب کنید که نه خیلی دور و غیرقابل دسترس باشد نه خیلی دم دستی و راحت. همینطور قابل اندازه‌گیری باشند.یعنی مقدار و زمان رسیدن به آنرا دقیقا معلوم کنید. برای موفقیت، مسیر رسیدن به اهدافتان را به صورت تصویرسازی ذهنی طی کنید. برای ثروت مند شدن آموخته های نادرست تان را دور بریزید.

بازی های رایانه ای برای کودکان!

بازی‌های رایانه ای، سهم قابل توجهی از اوقات کودکان و نوجوانان و حتی افراد با سنین بالاتر را برای سرگرمی به خود اختصاص می‌دهند. اما مطالعات محققان نشان می‌دهند که از این بازی‌ها می‌توان به خوبی برای بهبود روش‌های روان درمانی نیز استفاده کرد. امروزه بازی‌های رایانه‌ای نقش مهمی در زندگی کودکان و نوجوانان پیدا کرده‌اند و ۹۷ درصد آن‌ها حداقل یک ساعت در روز مشغول چنین بازی‌های هستند.
اگرچه اکثر تحقیقات روان شناسان در مورد تأثیرات بازی‌های رایانه ای بر جنبه منفی آن‌ها همچون آسیب‌های احتمالی مربوط به خشونت، اعتیاد و افسردگی تمرکز داشته‌اند، ولی توجه به مزایای بالقوه آن ها هم تا حد زیادی مهم است، زیرا ماهیت این بازی‌ها در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده و به‌طور فزاینده‌ای پیچیده، متنوع، واقع‌بینانه، اجتماعی و کاربردی شده اند. به گفته محققان، برخی از مکانیسم‌های تأثیرگذار در ادغام بازی‌های رایانه‌ای در فرایند مشاوره و روان‌درمانی پیشنهاد شده‌اند که با استفاده از آن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند مزایای روانی اجتماعی واقعی این خدمات را تقویت نمایند. بازی‌های رایانه‌ای تجربیات همه‌جانبه و اجتماعی، شناختی و عاطفی را در اختیار جوانان قرار می‌دهند. علاوه بر این، چنین تجربیاتی می‌توانند پتانسیل تقویت سلامت روان و بهزیستی را در کودکان و نوجوانان داشته باشند. بازی‌های رایانه‌ای همچنین می‌توانند با فراهم نمودن هیجان و نشاط، علاوه بر افزایش انگیزه افراد، انجام حرکات و تمرینات را مطابق با نظر متخصصین هدفمند کنند.
نکته درباره تاثیر روانی کرونا؛ چه باید کرد؟
دکترجورج هو روانشناس بالینی می گوید: “ هنگام رویارویی با چنین بحران‌هایی ترس و اضطراب پدیده‌ای بسیار رایج ومعمول است.”این ترس و نگرانی هنگامی که بیماری، جان ما را تهدید می کند ویا زمانی که احتمال ناقل بودن نزدیکان وعزیزانمان می‌رود، می تواند تاثیرات منفی فزاینده‌ای بر زندگی ما بگذارد.دکتر هو می افزاید: پدیده دیگری به نام واکنش استرس حاد وجود دارد که به نوعِ واکنش افراد در مراحل اولیه پس از تجربه آسیب زا باز می گردد.پروفسور ریشر نیز می گوید: “ انزوا برای شما بد است.”در حقیقت تخمین زده می شود که پیامدهای جسمی انزوا و گوشه گیری تقریباً برابر با کشیدن ۱۵ سیگار در روز است. بنابراین، چگونه می توان بدون غرق شدن در انزوای اجتماعی، به شکل فیزیکی از افراد فاصله گرفت؟ ازتماس های آنلاین گرفته تا کنفرانس‌های مجازی ومانند آن. اما همه مردم به فناوری و امکانات لازم برای اتصال آنلاین دسترسی ندارند. پس دولت‌ها چگونه ازاین افراد حمایت خواهند کرد؟ریشر می‌گوید “این ایده خوبی است که مثلا دولت به گونه‌ای با شرکت‌های مخابراتی تعامل کند که در دوران قرنطینه از قطع شدن اینترنت و تلفن کسانی که بدهی دارند جلوگیری شود.” پروفسور نیل گرینبرگ مشاور روانپزشکی حرفه‌ای می گوید: “بی گمان نیاز به افزایش حمایت از سلامت روان مردم وجود خواهد داشت” به ویژه افراد آسیب پذیری که پیشتر نیز از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برده اند، کسانی که به طور جدی بیمار بوده اند و بهبود یافته اند. همچنین کارگران و کارمندان بخش های کلیدی وحیاتی که وظایفی چالش برانگیز ودشوار بر عهده داشته‌اند. هر چه جلو می‌رویم نیاز این افراد به حمایت بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت