بسته موفقیت

به قصد ترحم با آن ها برخورد نکنید

یک درس زندگی : چنانچه شخص معلول، متوجه ترحم اطرافیان شود و مجموعه ای از این جملات« بخاطر این که تو ضعیف هستی، نمی توانی، من کمکت می کنم» شوند، در روحیه وی تأثیر منفی گذاشته و بارها شاهد آن بودیم که این اشخاص دچار افسردگی می شوند. در این مواقع با رفتار معقولانه می توان به این اشخاص کمک کرد. به عنوان مثال چنانچه شخص معلولی می خواهد از خیابان بگذرد و از لحاظ راه رفتن مشکل دارد، شما می توانید به او کمک کنید. در مواردی که این اشخاص نیاز به کمک دارند، خیلی معقولانه می توانید به آن ها بگویید« چنانچه به کمک نیاز دارید، در خدمتت هستم»

فواید خودشناسی

وقتی خودتان را بشناسید، می توانید رفتارهایی را که در شما انگیزه ایجاد می کنند، شناسایی کنید و بر عادات بد خویش غلبه و رفتارها و عادت های خوب تان را تقویت کنید. چنانچه به زندگی عرفا و دانشمندان بزرگ نگاه کنید، خواهید دید در هر شرایط از زندگی راضی هستند و مشکلات و مصائب را جزیی از سفر زندگی می دانند.شخصی که به خودشناسی رسیده است، برای جبران حقارت های درونی دست به موفقیت های عجیب و دستاوردهای بزرگ نمی زند تا تائید دیگران را کسب کند، بلکه چنانچه هدفی در ذهن دارد، مطابق با نیازها و ارزش های فردی خویش است. قسمتی از غصه های ما در زندگی ناشی از عدم شناخت خویش و مقایسه زندگی خود با دیگران است. هنگامی که واکنش های بیرونی شما با احساسات، ارزش ها و باورهای شما تطابق داشته باشند، با تضاد و چالش کمتری روبرو خواهید شد.زمانی که شخصی به صلح درونی برسد، به طبع آن تصمیمات سنجیده و دقیقی می گیرد که در آینده دچار سرزنش نخواهد شد. زمانی که خودتان را بهتر بشناسید، در انتخاب های خود به دقت عمل می کنید. بطور مثال شاید فردی تصمیم بگیرد یک ماشین لوکس داشته باشد و یا در یک رشته تحصیلی عالی به مدارج بالا برسد ولی در پس زمینه ذهن خود، هدفش از این کار دیده شدن و فخر فروشی باشد.ولی شخصی که در روند خودشناسی است، از قضاوت سایرین نمی ترسد و عزت نفس بالایی دارد. وی خود را با هر شرایطی که هست دوست دارد و هیچوقت به خاطر خودنمایی یک هدف را انتخاب نمی کند.

راهکارهای برای مقابله با رودربایستی
قاطعیّت داشتن یا جرات ورزی، یکی از راهکارهای مثمر ثمر و تاثیرگذار برای غلبه بر رودربایستی تلقی می شود. بر این اساس، قاطعیّت داشتن باعث می گردد که شخص در موقعیت های گوناگون سر تعظیم دربرابر خواسته های سایرین فرود نیاورد. در این زمینه صادقانه صحبت کردن و عوض نکردن نظر خویش با پافشاری و خواهش دیگران هم تاثیر گذار و مؤثر می باشد. قبول کردن و پذیرفتن مسوولیت دیگران به عهده ما نیست. باید بدانیم بهتر است پیش از قبول هر عملی همه شرایط خود و افرادی که در الویت زندگی مان قرار دارند را بررسی کنیم و بعد از آن بدون رودربایستی، کاری را که مایل به انجامش هستیم را یا انجام دهیم و یا انجام ندهیم. ترس از این که سایرین چطور در خصوص من قضاوت می کنند از عوامل مهم رودربایستی است. قضاوت دیگران صرفا فکر لحظه ایی آن ها است و هیچ تغییری در روش زندگی کردن و هدف گذاری های ما ندارد. بنابراین در شرایط رودربایستی از این که افراد دیگر در خصوص ما چه فکری می کنند، ترس نداشته و به مقصود و عمل خویش فکر کنیم.بسیاری از مواقع اشخاص فکر می کنند که علاقه داشتن ، دوستی یا رفاقت به معنای مطیع شدن صرفدر برابر دیگران است. این مسأله به ویژه در خصوص نوجوانان بسیار صدق می کند چراکه آنها به پذیرفته شدن در گروه دوستان نیاز بسیاری دارند و از این روش به دنبال کسب هویت دلخواه خویش هستند.در این شرایط لازم است بدانید که حتی چنانچه در این گروه پذیرفته نشوید فرصت های شما بطور کل از بین نمی روند و شما می توانید به دنبال رفاقت با گروه دیگری از اشخاص باشید که در آن حس ازادی بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت