بسته موفقیت

در مهمانی چگونه رفتار کنید؟

کسی که منش و نحوه رفتارش همراه با بزرگواری و غرور باشد، هیچوقت احتیاج ندارد پشت یک نقاب مخفی شود. تظاهر و وانمود کردن مانع باکلاس بودن تان می شود. شما مجبور نیستید در تمام موقعیت ها و شرایط ۱۰۰درصد خودتان باشید. مطمئنا باید خودتان را بسته به شرایط سازگار کنید. ولی در مجموع و ذاتا باید مدام خودتان باشید و اصالت تان را حفظ کنید. سراغ یخچال و کمد و … نروید. حتی توصیه می کنیم بی اجازه ی میزبان وارد اشپزخانه هم نشوید. فرزند میزبان خود را لمس نکنید، خصوصا وقتی که پدر و مادرش دوروبرتان نیستند. حتی اگر بچه شروع به گریه کرد، بهتر است والدینش را خبر کنید.

نهم مهر ماه روز جهانی سالمند

سالمندان که زندگی سخت و دشوار خویش را در فراهم نمودن شرایط زندگی بهتر برای فرزندان خود گذرانده اند و به دوران پیری رسیده اند ، تنها یک آرزو دارند و آن این است که در خانه ای آرام و مملو از محبت در کنار فرزندان و نوادگان خویش ، روزهای آخر عمر را سپری نمایند.متأسفانه در زمان ما ، تکریم سالخوردگان کمرنگ شده و به آنان و مشکلاتشان عنایت کافی نمی شود. تواضع در برابر والدین و احترام و اطاعت از آنان ، کمترین حقی است که والدین بر گردن فرزندان خود دارند.و آیا با تمام سفارشاتی که دین مبین اسلام نسبت به تکریم والدین داشته می توان ، والدین خویش را به هنگام فرو افتادن در ورطه ناتوانی و خزان زندگی رها کرده و در غربت تنهایی گذاریم؟ رسول گرامی اسلام فرمودند : یکی از صور تکریم و تعظیم ذات اقدس الهی احترام و تجلیل سالخوردگان مسلمان است. از عمده ‏ترین راههاى انتقال یک فرهنگ به نسلهاى آینده، رفتار پدر و مادر و مربیان است. کودکان، از آنچه را در رفتار بزرگترها ببینند، الگو می ‏گیرند. احترام به بزرگترها و رعایت ادب و تکریم نسبت به سالخوردگان، اگر در عمل و رفتار ما تجلى یابد، فرزندان ما نیز، این فرهنگ را می ‏آموزند و با همین آداب و سنن بار می‏آیند. کسى که انتظار ادب و معرفت و حق‏ شناسى از فرزندانش دارد، باید همین حالت را نسبت به پدر و مادر و بزرگترها نشان دهد، تا کوچکترها هم از او بیاموزند. سالمندان امروز جوانان دیروز اند ، پس بهتر است اندکی به فردای خویش نیز بیاندیشیم و سالمندان ، این اندیشه های سرشار و خاموش را تکریم نماییم.

راه های کاهش استرس

یکی از راههای کاهش استرس این است که همواره سعی کنید با یکی از دوستان خود درباره مشکلات، موانع و راه هایی که برای رفع آنها وجود دارد، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که اوضاع را برای خود پیچیده نکنید زیرا این کار تنها سبب افزایش فشار روانی شما خواهد شد. گاهی با یک مشورت ساده، همه چیز حل خواهد شد و آنگاه خواهید فهمید، شرایط آنقدر هم که فکرش را می کردید بد نبوده است. همچنین اینکه بدانید شخصی را دارید که در سختی ها کنارتان است و می توانید با او مشورت کنید خود سبب دلگرمی و افزایش اعتماد به نفس شما در مواجه با هر وضعیت بدی خواهد شد.نوشتن می تواند به روش های مختلفی استفاده شود، که همه آن ها می توانند استرس را کاهش دهند.از آنجا که نوشتن توسط تحقیقات انجام شده فواید سلامتی متعددی علاوه بر امدادرسانی استرس نیز دارد، پس این مسکن استرس به شدت توصیه می شود.
عمل فیزیکی خندیدن، تنش را آزاد می کند و تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی ایجاد می کند.
پیدا کردن راه هایی برای خنده بیشتر در روز شما می تواند یک مسیر موثر برای کاهش استرس باشد.یکی دیگر از راهکارهای کاهش استرس ورزش کردن است و می تواند در عرض چند دقیقه جواب دهد. پیاده روی به شما این امکان را می دهد که از مناظر لذت ببرید، این می تواند شما را به یک قالب ذهنی متفاوت تبدیل کند، و مزایای ورزش را نیز به ارمغان می آورد. ورزش یکی از بهترین روش های کاهش استرس است. شاید به نظر متناقض بیاید اما ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، باعث کاهش استرس ذهنی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت