بسته موفقیت

تثبیت طرز فکر دانش آموزی

یک رهبر بزرگ، همیشه باید در حال یادگیری باشد . آنها می دانند که همه چیز را نمی دانند و نمی توانند همه چیز را بدانند. اگه می خواهید رهبر زندگی خودتان باشید، شما هم باید این را بدانید . با خوندن کتاب، مراجعه به کارگاه های آموزشی و کلاس ها ادامه دهید. خودتان را با افرادی احاطه کنید که به شما یاد می دهند و شما را به چالش می کشند و باعث می شوند رشد کنید. به دنبال اطلاعات نو موضوعات جدید باشید و به سوال پرسیدند ادامه بدید. اطلاعات زیادی در این دنیا وجود دارد که باید یاد بگیرید. کنجکاوی خودتون را حفظ کنید و تا جای ممکن، یادگیری این اطلاعات بی پایان رو ادامه دهید.

چگونه باهوش تر شوید؟

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادات بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می کند: دانشجوی زندگی باشید! انسان تک بعدی نیست و فقط به چند بعد سلامت، ثروت و شادی خلاصه نمی شود. برای بالا بردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ ، روانشناسی، علوم زیستی، علوم طبیعی، هنر، زبان ، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می کند. به تفکر خود شخصیت و عمق دهید و حداقل در هفته یک کتاب بخوانید. انواع بازیهای ذهنی و فکری می تواند باعث تقویت هوش سیا ، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز می شود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه ان را می بینید. سودوکو، حل جدول، حل معما از بهترین گزینه های بازی های تمرینی ذهن است.
یادگیری سازهای مختلف می تواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. اینکار علاوه بر تقویت هوش عملی می تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند . هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما می کند. اگر هنگام کار وفعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان می کند. هر چقدر می توانید یاداشت کنید ! برای شروع می توانید با یاداشت روزانه خاطرات خود شروع کنید.

این کلمات را فوری از دایره‌ی لغات خود حذف کنید

کلمات ما نقش زیادی را در تصویرسازی شخصیت ما در ذهن انسان‌ها دارند؛ اما در واقع ما برای این باید مراقب کلمات خود باشیم چون در درک محیط و اطرافیان، دید ما به جامعه و شنیدن حرفای دیگران اثر مستقیم می‌گذارند. علاوه بر اینها، استفاده از کلمات خوب در صحبت‌هایمان در شخصیت‌سازی کمک بسیاری می‌کند.
کلمه‌ی «فقط» معمولا برای پر کردن جاهای خالی یا تاکید در جمله می‌آید. اغلب اوقات می‌توانیم به جای این کلمه، کلمات بسیار دیگری استفاده کنیم. اگر از این کلمه بسیار در جملات خود استفاده می‌کنید نشان‌دهنده‌ی ضعف در اعتماد به نفس در شما است.ما در واقع راه‌های درست برای استفاده از کلمه‌ی «اما» را بلد نیستیم؛ ولی می‌دانیم هر جایی که «اما» بیاید، جمله‌ی قبلی خود را نفی می‌کند. استفاده بیش از حد این کلمه، قدرت مدیریت ما را زیر سوال می‌برد؛ زیرا اگر نتوانیم کلمات خود را مدیریت کنیم در مقیاس‌های بزرگ‌تر ناکام می‌مانیم.استفاده از کلمه‌ی «باید»، طرف مقابل را در لایه‌ی دفاع و مقاومت می‌برد و امکان پذیرش حرف ما از سوی دیگران را کم می‌کند. در واقع استفاده‌ی این کلمه اثر گذاری حرف‌های ما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.ما نباید در دنیایی که همه‌ چیز پویا است از فاکتورهای ثابت و مطلق استفاده کنیم. استفاده از کلمه‌ی «همیشه»، حرف‌های ما را از اعتبار می‌اندازد. ما باید برای اعتماد کردن افراد جامعه به خود، نشان دهیم که واقع بین‌ هستیم و استفاده از کلمات مطلق این واقع ‌بینی را به خطر می اندازد.کلمه‌ی «‌نمی‌توانم» دو معنای مثبت و منفی دارد. اگر در جواب کاری که از شما در خواست شده و راضی به انجام دادن آن نیستید بهتر است این کلمه را با صدای بلند بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت