بسته موفقیت

مهربان بودن

با دیدن و حس کردن مهربانی دیگران، می‌فهمیم که تا چه اندازه این مهربانی‌ها در زندگی روزمره مهم هستند. در برخورد با تماس‌های تلفنی مسئله‌ساز، مثل فردی عصبانی که آنطرف خط است، می‌توانیم تصمیم بگیریم که مهربان باشیم.وقتی دوستی از شما می‌خواهد در کاری کمکش کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که به مهربانانه‌ترین صورت ممکن به او پاسخ دهید.وقتی کسی برای کمک مالی از شما تقاضا می‌کند، می‌توانید با مهربانی به این تقاضا پاسخ دهید. مشخص است که زمان‌هایی هست که نمی‌توانید نیاز طرف‌مقابل را برآورده کنیم اما وقتی هم وسیله لازم برای برآوردن نیاز او را نداریم، «نه» گفتن بهترین انتخاب است.

تصمیم‌گیری غلط نرسیدن به هدف

هنگامی می‌توانید ادعا کنید هدف‌تان کاملا واضح و شفاف است که هیچ‌گونه شک و ابهامی در ذهن نداشته باشید و دقیقا بدانید در زندگی به دنبال چه چیزی هستید. البته بهتر است بدانید بهترین اهداف موقعی به ذهن ما خطور می‌کنند که افکارمان از مسایل و مشکلات اضافی پاک شده باشد. بنابراین ابتدا فکر خود را پاک و خالص کنید تا بتوانید به ندای درون‌تان گوش بسپارید و در نهایت بهتر تصمیم‌گیری کنید.
برای دست‌یابی به اهداف خود روش‌های مختلفی وجود دارد: بعضی افراد از طریق “دیدن” اعمال دیگران و تجربه اندوختن متوجه می‌شوند بهترین روش برای دست‌یابی به اهداف‌شان چیست. بعضی دیگر “حس” می‌کنند چه کاری درست و چه کاری غلط است و در نهایت، گروه آخر افراد خوش‌شانسی هستند که به طور ناخودآگاه می‌دانند چه باید بکنند و در هر لحظه چه قدمی باید بردارند. بنابراین هنگامی که هدف شما کاملا واضح و روشن باشد ذهن‌تان آرام شده و به طور خودکار به دنبال پیدا کردن راه‌های مناسب برای دست‌یابی به هدف‌تان می‌رود. یکی از ارکان مهم برای دست‌یابی به موفقیت و خوشبختی این است که فرد خود را همان‌گونه که هست بپذیرد و دوست داشته باشد. حتما می‌پرسید چرا؟ دلیل آن کاملا واضح است. وقتی شما خود را دوست نداشته باشید و خود را لایق خوشبختی و شادی در زندگی ندانید، چگونه انتظار دارید به پیشرفت و سعادت نزدیک شوید!

موفقیت و معجزه صبر

این مسئله خیلی مهمی است که در مسائل مربوط به پیشرفت شخصی‌تان در زندگی باید به خاطر داشته باشید. چون زندگی همیشه آنطور که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود. ممکن است شکست بخورید. ممکن است بخاطر ترس زمین بخورید. ممکن است سردرگم شوید. ممکن است کارهایی را بکنید که می‌دانید نباید انجام می‌دادید. حتی ممکن است همه این اتفاق‌ها بیشتر از یکبار برایتان بیفتد.
لازم نیست دو هفته تا سه ماه خودتان را بخاطر اینها تنبیه کنید یا تسلیم شوید.درعوض، هوشمندانه رفتار کنید و با خودتان صبور باشید. دوباره از جایتان بلند شوید و فردا از نو شروع کنید. صبر یک شبه به دست نمی‌آید. درست مثل عضله‌سازی است. باید هر روز روی آن کار کنید.هرچه بیشتر بتوانید صبور باشید، کارها راحت‌تر می‌شود. درست مثل عضله‌ای که ماه‌ها و سالها روی آن کار می‌کنید.
همانطور که هلن کلر می‌گوید، زندگی می‌تواند به شما یاد بدهد صبورتر باشید. طی روزهای سخت زندگی، انتخابی جز صبور بودن ندارید. اینها زمان‌هایی هستند که عضله صبرتان را قوی‌تر می‌کنند.وقتی بچه‌ایم، بیشتر چیزهایی که می‌خواهیم را فوراً از والدین یا بزرگترهای دیگر به دست می‌آوریم. بزرگتر که می‌شویم یاد می‌گیریم که آدمها دیگر هر چه بخواهیم را به ما تقدیم نمی‌کنند. اگر بخواهیم چیزهایی که واقعاً دوست داریم را به دست آوریم، باید یاد بگیریم که صبور باشیم.درغیراینصورت، داخل حلقه‌ای می‌افتید که چیزهایی که می‌خواهید را زود به دست می‌آورید تا خواسته‌تان روی چیزهای واقعی‌تر و عمیق‌تر سرپوش بگذارید. این بعد از مدتی نارضایتی برایتان می‌آورد و بیشتر و بیشتر برای برطرف کردن این ناراحتی که ته ذهنتان وجود دارد، دست و پا می‌زنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت