بسته موفقیت

افراد تنها زودتر می میرند

تنهایی می‌تواند همه گونه تاثیر منفی بر سلامتی بگذارد و باعث مرگ زودهنگام شود. به طور کلی وضعیت سلامت نه چندان خوب موجب طول عمر کمتری شود. البته اگر سالم هستید و مجرد دلیلی ندارد زودتر بمیرید صرفا به این دلیل که همسری ندارید! در واقع باید یاد بگیرید که به شیوه‌ای درست تنها باشید و از تنهایی خود استفاده کنید. این چیزی است که بعدها هم اگر وارد رابطه‌ای شدید به دردتان خواهد خورد. پس اوقات تنهایی‌تان را معنادارتر کنید؛ با ورزش، تکنیک‌های ریلکسیشن چارچوب مشخص کردن برای کار و مشغله‌های شغلی و حفظ ارتباط‌های اجتماعی مفید، سلامتی و طول عمر خود را تضمین کنید.

تاثیر منفی امروز و فردا کردن

آمار نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد اهل امروز و فردا کردن هستند. این افراد گهگاه دچار تعلل نمی‌شوند بلکه تعلل و امروز و فردا کردن، بخشی از سبک زندگی آنهاست. آنها قبض‌ها را دیر پرداخت می‌کنند، انجام پروژها‌ی بزرگ را تا شب قبل از ضرب الاجل شروع نمی‌کنند، خرید عید را تا شب کریسمس به تاخیر می‌اندازند و خیلی چیزهای دیگر. متاسفانه این تعلل‌ها می‌توانند تاثیر جدی بر خیلی از جوانب زندگی بگذارند، مثلا وضعیت روانی فرد را به خطر بیندازند. در مطالعه‌ای محققان دریافتند در شروع ترم، دانشجویانی که اهل تعلل بودند، کمترین میزان استرس و اضطراب را داشتند اما در پایان ترم، این قضیه به طرز وحشتناکی تغییر کرد و بیشترین میزان استرس و اضطراب و حتی احساس ناخوشی مربوط به همین افراد بود.
امروز و فردا کردن نه تنها بر سلامت شما تاثیر منفی دارد بلکه می‌تواند به روابط اجتماعی‌تان هم آسیب بزند. با تاخیر در انجام امور در واقع باری بر دوش اطرافیان خود می‌گذارید. اگر عادت کرده‌اید انجام کار مهمی را موکول به آخرین دقایق فرصت‌تان کنید، آنهایی که در ارتباط با شما هستند مانند دوستان، اعضای خانواده و یا همکاران ممکن است از دست‌تان عصبانی شوند. علاوه بر دلایل اصلی تعلل کردن، ما معمولا بهانه تراشی‌هایی می‌کنیم تا رفتار خود را توجیه کنیم. آنهایی که تعلل نمی‌کنند معمولا دقت و وجدان کاری ایده آلی دارند و افرادی که وجدان کاری خوبی دارند عموما دارای انظباط فردی، پشتکار، سر سختی و مسئولیت پذیری نیز هستند. ‌‌‌

فوائد اجتماعی بودن برای سلامتی

انسان‌ها در گروه‌های اجتماعی به دنیا می‌آیند و تمام زندگی‌شان را در بخشی از یک جامعه می‌گذرانند و به همین خاطر نمی‌توان عنصر اجتماع را از تکامل فرد حذف کرد. اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که ارتباطات اجتماعی چگونه بر سلامت تاثیر می‌گذارند؟ انسان‌ها رویا دارند، یاد می‌گیرند، رشد کرده و کار می‌کنند. جامعه‌ای که در آن متولد شده‌ایم و جوامعی که در طول زندگی‌مان آنها را دنبال می‌کنیم هویت شخصی ما را شکل می‌دهند.
بیشتر افراد در تعاملات اجتماعی احساس آرامش دارند و از داشتن تجربیات مشترک لذت می‌برند. همچنین برخی از افراد داشتن دوست را انگیزه‌ای می‌دانند تا به فعالیت‌های سالم بپردازند.بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباطات بین افراد بخش‌هایی از سیستم عصبی بدن را تحریک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی را ترشح کنند که وظیفه‌شان تنظیم واکنش‌ها به استرس و اضطراب است. به بیان دیگر زمانی که ما ارتباط چهره به چهره داریم راحت‌تر می‌توانیم در طولانی مدت به فاکتورهای استرس غلبه کنیم.
همچنین کارشناسان معتقدند در نتیجه تعاملات اجتماعی دوپامین تولید می‌شود که همچون مورفین طبیعی عمل می‌کند. بررسی‌هایی که در گذشته نیز انجام شده نشان دهنده فوائد حمایت‌ها و تعاملات اجتماعی است. به طور مثال سال گذشته نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که به دلیل سرطان تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند در صورت برخورداری از حمایت‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده به لحاظ جسمی و روانی قوی‌تر هستند.
نتایج بررسی‌ها همچنین حاکیست تعامل داشتن با دیگران موجب پرورش یافتن مغز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت