بسته موفقیت

کاهش استرس

حضور دوستان و آشنایان دارویی مفید و موثر برای مقابله با استرس است. پس در مواقعی که استرس دارید بهتر است به دوستان و آشنایان خود سری بزنید. اگر راه‌ها دور است می‌توانید با آنها تلفنی صحبت کنید، حتی نامه یا ایمیل بدهید و احساسات، امیدها و شادی‌های خود را با آنها تقسیم کنید.. فعالیت بدنی منظم تنش‌های روحی و جسمی ‌را کاهش می‌دهد فعالیت بدنی تأثیری شگرف دارد. موجب حسی خوشایند می‌شود. اگر هنوز این برنامه را به صورتی جدی در کارهای روزانه خود نگنجانده‌اید؛ از همین امروز یک فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه سواری را فراموش نکنید.

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

برای گفت وگوی دوباره با دوست خود شهامت داشه باشید .شاید ترسناک باشد و مجبور باشید با ترس های خود روبه رو شوید و برای حل مشکل تلاش کنید. گریه کردن و احساس افسردگی هیچ اشکالی ندارد. حتی اگر تصمیم گرفته اید دیگر هرگز با او صحبت نکنید، باز هم یکبار دیگر امتحان کنید . فقط کافی است بدانید قرار است دوباره با هم دوست باشید و بخواهید مشکل را حل و فصل کنید اگر می خواهید که دوباره با او دوستی را آغاز کنید، خودتان را در دسترس او قرار دهید.حتی می توانید او را به منزل خود دعوت کنید یا یک تماس تلفنی یا پیام نیز می تواند بسیار آسان اما خوشحال کننده باشد تا امید و هیجان شما را برای آشتی کردن به او نشان دهد.
قرار است به توافق برسید، نه اینکه دعوای تازه‌ای را شروع کنید. پیش دوستتان رفته و به آرامی حرف‌ خود را بزنید. بعد به حرف‌های او گوش دهید. به او بگویید: “دوستی ما برای من خیلی ارزش دارد، نمی‌خواهم چنین چیزهایی بین ما باشد”. نگویید: “باورم نمی‌شود چنین کاری/فکری کرده باشی. از تو متنفرم”! نفس عمیق یادتان نرود. هر چقدر هم عصبانی باشید، باز هم آرام و با حوصله صحبت کرده و حرف‌های خود را بفهمانید. ارتباط چشمی داشته باشید. به زمین خیره نشوید و بی‌قرار نباشید.
از زبان و کلام نادرست استفاده نکنید . گستاخی و ناسزاگویی باعث نمی شود . سعی کنید مودب باشید اما قاطعانه سر حرف خود بمانید . دیگران را درگیر نکنید . مثلث درست نکنید . بهترین کار این است که مستقیما با دوست خود روبه رو شوید .

چگونه با فرزندان درباره کرونا صحبت کنیم؟
بیماری کرونا از جمله پدیده‌هایی است که کودکان به دلایل شرایط سنی خود برای فهم آن چیزی که در حال دیدن بر صفحه تلویزیون یا شنیدن از افراد جامعه هستند ممکن است دچار مشکلاتی مانند اضطراب، استرس یا غم و اندوه شوند و در چنین شرایطی والدین باید بدانند که چگونه با فرزندان خود صحبت کنند.استفاده از ابزار‌هایی مانند نقاشی، قصه گویی و سایر فعالیت‌ها، ممکن است به ایجاد یک گفت‌وگوی باز کمک کند علاوه بر آن داشتن جدول زمانی روزانه که نحوه صرف زمان را طبق برنامه دقیق در قالب فعالیت‌هایی مانند بازی، ارتباط با دوستان از طریق تلفن و فضای مجازی با نظارت والدین، کمک به تهیه ناهار و شام و سایر فعالیت‌ها می‌تواند به پیشبرد این هدف کمک کند. مهم‌تر از همه باید از کوچک‌سازی دغدغه‌های ذهنی کودک و بی‌توجهی به نگرانی‌ها و دلواپسی‌های کودک اجتناب شود. احساس ترس و هراس کودک باید پذیرفته شود. همچنین باید به کودک اطمینان داده شود که آن‌ها هر وقت که دوست داشته باشند می‌توانند با والدین خود صحبت کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ امنیت و سلامتی کودک در مقابل کرونا و سایر بیماری‌ها، شستن مرتب دست‌ها است. برای این کار نیازی به داشتن یک گفت‌و‌گوی ترسناک نیست. علاوه بر این والدین می‌توانند درباره نحوه عطسه کردن محافظت شده و نزدیک نشدن به افرادی که نشانه‌های بیماری را دارند توضیحات روشن و دقیقی ارائه دهند. اگر والدین نگران و مضطرب هستند، باید زمانی را به خودشان اختصاص دهند و با سایر اعضای خانواده، دوستان و افراد معتمد ارتباط برقرار کنند و زمانی را برای انجام دادن کار‌هایی که به آرامش و تجدید انرژی آن‌ها کمک می‌کند، اختصاص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت