بسته سلامت

خطرات خروپف بیش از حد

خروپف با صدای بند ممکن است نشانه از ابتلا به آپنه انسدادی خواب باشد. در این شرایط، مسیر هوایی را هنگام خواب به طور موقت مسدود می کند. این شرایط می تواند موجب مشکلات تنفسی و اختلال در الگوهای خواب فرد شود. این وقفه های مداوم ممکن است احساس خواب آلودگی و خستگی را حتی پس از خوابیدن به میزان کافی موجب شود.در صورت عدم درمان، خطر ابتلا به بیماری قلبی‌عروقیرا افزایش می دهد.

شیر تقویت کننده سیستم ایمنی

یک لیوان شیر سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است. یک لیوان شیر می تواند ۲۵ درصد ارزش روزانه ویتامین و ۱۶ درصد ارزش روزانه روی را تامین کند. شیر را می توان یک نوشیدنی مغذی با فوایدی بیشتر از تقویت سلامت استخوان ها دانست.جایگزین های شیر مانند شیر بادام و شیر جو دوسر نیز معمولا با این مواد مغذی غنی می شوند اما پیش از خرید برای حصول اطمینان برچسب ارزش تغذیه ای آنها را بررسی کنید.

تغییرات غذایی برای اسید معده

از جمله تغییرات غذایی که می توانند به تسکین علائم بیماری بازگشت محتویات معده به مری کمک کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد: شناسایی و پرهیز از محرک های غذایی برای بیماری بازگشت محتویات معده به مری، مانند مرکبات یا دیگر غذاهای اسیدی، پرهیز مصرف الکل، خوردن وعده های غذایی کوچک‌تر با تکرر بیشتر به جای وعده های غذایی بزرگ، پرهیز از غذا خوردن نزدیک به زمان خواب.

منابع غذایی برای مقابله با کم خونی

شما می توانید برخی مواد غذایی سرشار از آهن را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از جمله منابع غذایی خوب برای این ماده معدنی مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد: گوشت قرمز، ماکیان و ماهی، غلات کامل و حبوبات، ریشه ها و غده های گیاهی، رزماری نیز منبع خوبی برای آهن است. یکی از دمنوش های خوب برای مقابله با کم خونی دمنوش دارچین است نعناع مبنع خوبی برای آهن است.

عسل گزینه موثری برای تسکین سرفه

گرفتگی بینی می تواند افراد را به تنفس از راه دهان مجبور کند که خشکی و درد گلو را به همراه دارد. برای فردی که با سرفه یا گلودرد نیز مواجه است، این می تواند خوابیدن را هرچه بیشتر دشوار سازد. عسل می تواند گلو را پوشش داده و ناراحتی را تسکین دهد.عسل ممکن است حتی به عنوان یک سرکوب کننده سرفه نیز عمل کند. پژوهشگران دریافتند که عسل گزینه موثرتری برای تسکین علائم سرفه بوده است.

دوره ‌نهفتگی (کمون) بیماری کووید-۱۹ چقدر است؟
دوره نهفتگی یا کمون بیماری، یعنی مدتی که از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری طول می‌کشد.طبق تخمین‌های موجود، مدت دوره کمون بیماری کووید-۱۹ بین ۱ تا ۱۴ روز است. رایج‌ترین دوره کمون این بیماری ۵ روز است.اقدامات زیر هیچ تأثیری در جلوگیری از ابتلا به کوید-۱۹ ندارند و حتی ممکن است مضر هم باشند. زدن چند لایه ماسک، مصرف آنتی‌بیوتیک . در هر وضعیتی، اگر تب دارید، سرفه می‌کنید و به‌سختی نفس می‌کشید، باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا احتمال ابتلا به بیماری (عفونت) شدید را کاهش دهید. اگر اخیراً به جایی سفر داشته‌اید، حتما این موضوع را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

روش صحیح پوشیدن، درآوردن و دورانداختن ماسک چیست؟

یادمان باشد که ماسک را فقط این افراد باید استفاده کنند: کارکنان بخش سلامت، کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند، افراد با علائم تنفسی مثل تب و سرفه. قبل از دست زدن به ماسک، حتماً دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و یا با محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل تمیز کنید. ماسک را بردارید و خوب وارسی کنید تا پاره یا سوراخ نباشد. بالای ماسک یعنی جایی که نوار نازک فلزی دارد را پیدا کنید ]این قسمتی است که روی بینی قرار می‌گیرد. مطمئن شوید که سمت صحیح آن مقابل صورت شما قرار دارد (طرف رنگی). ماسک را روی صورت بگذارید. سعی کنید با فشردن نوار نازک فلزی یا قسمتی که سفت‌تر است، ماسک را متناسب با بینی‌تان حالت دهید تا ثابت بماند. پایین ماسک را به سمت چانه بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت