بسته سلامت

نوشیدنی داغ و سرطان مری

نوشیدنی‌های داغ در ایجاد سرطان بسیار تاثیرگذار هستند و به مرور زمان ایجاد مشکل می‌کنند، باید از مصرف نوشیدنی‌های داغ پرهیز کنیم. حداقل ۶ دقیقه باید نوشیدنی داغ در محیط قرار بگیرد و بعد صرف شود.ا رتباط زیادی بین دمای بالای نوشیدنی ها و خطر ابتلا به سرطان مری وجود دارد، افرادی که چای شان را با دمای بالای ۶۵ درجه سانتی گراد مصرف می کنند د بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان قرار دارند.

رابطه دراز و نشست با طول عمر

انجام شنای سوئدی و دراز و نشست می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. مطالعات بر روی ۸۰ هزار نفر انجام شد نشان داد انجام حرکات قدرتی مانند دراز و نشست و شنای سوئدی باعث می‌شود که ۲۳ درصد خطر مرگ کم‌تر شده و ۳۱ درصد احتمال سرطان کاهش یابد.حرکات قدرتی به اندازه ورزش‌های هوازی برای سلامتی مفید هستند و این یافته‌ها به کاهش ابتلای به سرطان نیز کمک می‌کند.‌‌‌‌

مضرات نوشیدن آب یخ

آب را باید به‌وقت تشنگی واقعی و به‌اندازه نوشید تا با خنک کردن حرارت بالارفته در بدن، نسبت به تقویت آن اقدام کند؛ حرارت کبد را کاهش دهد و اخلاط غلیظ را رقیق گرداند.اما نوشیدن “آب همراه با یخ” مضراتی از قبیل: ضعف و سستی اعصاب، ضعف معده و روده، ضعف کبد، فساد رنگ صورت و بدن، فراموشی، کندذهنی، خواب‌‌آلودگی، سنگینی حواس، نزله و زکام، پف بدن و زیر چشم، ‌ را در پی دارد.

سرکه سیب مفید برای سوء هاضمه

سرکه سیب از سیب تخمیر شده ساخته‌شده است می‌تواند جایگزین سرکه سفید در بسیاری از غذاها مانند سس سالاد شود. مصرف این سرکه آنزیم‌ها، پروبیوتیک‌ها و آمینو اسیدهای مفیدی به غذا وارد می‌کند که هضم را بهتر کرده، سوزش معده را آرام کرده، سیستم لنفاوی را تحریک کرده، مانع رشد قارچ شده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. و برای سوء هاضمه مفید است.

خواص روغن چوب صندل

روغن چوب صندل در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد و به عنوان دارو در چین و شرق هند محسوب می شود که در درمان اختلال های روانی، سرماخوردگی معمولی، عفونت مجاری ادراری، بیماری های کبدی و کیسه صفرا مفید و آرامش بخش ماهیچه ها و دستگاه یکی از شناخته شده ترین کاربردهای چوب صندل در رایحه درمانی است.رایحه درمانی به کار بردن اسانس ها و عطرها در درمان مشکلات روانی و جسمی است.

توصیه های مفید بهداشتی برای حفاظت از کرونا

وقتی فردی عطسه یا سرفه می کند، از این راه ذرات مایعی را از بینی یا دهان خود به بیرون پخش می کند؛ ذراتی که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله درست را با فرد رعایت نکرده باشید، این ذرات از راه تنفس وارد بدن شما می شوند که می توانند ویرس کووید-۱۹ را هم با خود داشته باشند.
از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری کنید. همانطور که می دانید دست ها با بسیاری از سطوح تماس داشته و می توانند حاوی ویروس باشند. در صورت آلوده شدن دست های ما می توانند ویروس را به چشم ها، بینی یا دهان ما منتقل کنند. از این اجزای بدن نیز ویروس به داخل بدن راه پیدا کرده و باعث بیماری می شود. بهداشت تنفسی خود را رعایت کنید.
قبل از اثبات ایمنی توزیع واکسن کرونا خطرناک است

«آنتونی فوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار می‌دهد که توزیع واکسن کووید ۱۹ تحت دستورالعمل‌های ویژه استفاده اضطراری قبل از اثبات ایمنی و مؤثر در آزمایشات بزرگ، ایده بدی است که می‌تواند در آزمایش سایر واکسن‌ها تأثیر سرد کننده‌ای داشته باشد.
مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، از اظهار نظر در مورد رئیس جمهور خودداری کرد، اما گفت که علیرغم نیاز فوری، عجله در تأیید و تولید واکسن کرونا خطراتی در پی دارد.
فوچی گفت: «تنها چیزی که شما قصد توجه به آن درباره یک واکسن را ندارید، گرفتن EUA (مجوز استفاده اضطراری) قبل از تأیید مؤثر بودن آن است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت