بسته سلامت

خطرات مصرف بیش از حد چای سیاه

نوشیدن بیش از حد چای سیاه و سبز(بیش از پنج لیوان در روز)، بدلیل داشتن کافئین ممکن است با عوارض خفیف تا شدید شامل سردرد، عصبی شدن، مشکلات خواب، استفراغ، اسهال، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم، لرزش، سوزش قلب، سرگیجه، صدای زنگ در گوش، تشنج و گیجی و وابستگی روانی همراه باشد. نوشیدن چای سیاه و سبز ممکن است کم خونی را در مبتلایان به کمبود آهن بدتر کند.

تمرین تنفسی برای بیماران کرونایی

برخی از بیمارانی که دچار عفونت‌های تنفسی از جمله ویروس کرونا یا سایر عفونت‌های تنفسی می‌شوندبر همین اساس ابتدا دستتان را روی شکمتان قرار دادید و ۳ تا ۵ بار تنفس شکمی انجام دهید مانند تنفس دیافراگمی، بعد از این کار دست هایتان را روی ناحیه دنده هایتان قرار داده و حرکت باز کردن دنده را انجام دهید؛ این تمرین را بین ۳ تا ۵ مرتبه انجام دهید.در مرحله بعد دستتان را جلوی دهان تان گرفته و عمل بازدم را انجام دهید؛

زمان استفاده از مکمل آهن

با مصرف مکمل های آهن، بهبود در هموگلوبین ممکن است طی چهار هفته مشهود باشد.به طور کلی حداقل سه ماه طول می کشد تا سطوح هموگلوبین به حالت عادی باز گردد و گاهی اوقات حتی به مدت زمان بیشتری برای احیای سطوح فریتین نیاز است.از این رو، افرادی که مکمل های آهن را برای درمان کمبود آهن مصرف می کنند برای آزمایش دوباره سطوح هموگلوبین و فریتین باید حداقل سه ماه پس از آغاز درمان صبر کنند.

بهترین زمان گرفتن فشار خون

از نکاتی که باید در اندازه گیری فشار خون توجه کرد، زمان اندازه گیری فشار خون می باشد. بسیاری از افراد به این مساله توجه نمی کنند و درعصرها هم این کار راانجام می دهند که گفته می شود به هیچ وجه عصرها فشار خون اندازه گیری نکنید بهترین زمان اندازه گیری فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند، صبح است؛ چرا که فشار خون بالا در صبح، با افزایش احتمال سکته مغزی مرتبط است.

در مصرف دمنوش ها حساس باشید

اثر دمنوش ها روی افراد مختلف به دلیل شرایط خاص بدن هر کس متفاوت است. دمنوش ها عوارض جانبی خاصی ندارند اما اگر مریضی خاصی دارید در هر حال بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کرده و این دمنوش ها را به صورت مکمل درمان اصلی خود استفاده کنید. مشورت با پزشک قبل از مصرف هر نوع مکمل یا داروی گیاهی به شما کمک می کند تا از عوارض احتمالی و یا موارد منع مصرف آن آگاه شوید.

زمان ماندگاری ویروس کرونا ۲۱ روز!

مینو محرز متخصص بیماری عفونی گفت : برای بیماری ایدز واکسن‌های متعددی کشف شد اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیدیم و این احتمال دور از ذهن نیست، وی افزود: در تمامی این ۷ ماه، رعایت موارد بهداشتی به مردم تذکر داده شده است و اگر برخی هموطنانمان همچنان این پروتکل‌ها رعایت نکنند بایستی جریمه شوند زیرا این دسته از افراد نه تنها زندگی خود، بلکه زندگی دیگران را نیز به خطر می‌اندازند اما هنوز جریمه‌ای تعیین نشده و این طرح در حد یک گفت‌وگو است. محرز با اشاره به تحقیقات دانشمندان درباره ماندگاری ۲۱ روزه ویروس کرونا بر روی گوشت و مرغ منجمد شده و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: این ویروس از طریق مدفوع دفن می‌شود و می‌تواند باعث پخش این ویروس شود.

دلیل افزایش ایست قلبی در دوران کرونا چیست؟
بسیاری از مردم بخاطر ترس از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا، هرکاری می کنند تا کارشان به بیمارستان کشیده نشود. متاسفانه این مساله باعث شده که بسیاری علائم حملات قلبی خود را نادیده بگیرند. خطر نادیده گرفتن این علائم منجر به مرگ عده زیادی شده است. محققان با مطالعه شیوع بیماری به این نتیجه رسیده اند که امسال نسبت به سال گذشته، احتمال مرگ و میر کسانی که از ناراحتی های شدید قلبی رنج می برند، در مقایسه با مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دوبرابر بوده است. به گفته محققان این افراد ۱-۳سال جوانتر بودند، دوره کوتاه تری در بیمارستان بودند و احتمال مرخص شدنشان نیز بیشتر بود. بخاطر فرار افراد از بستری شدن، میزان مرگ ناشی از حملات قلبی نسبت به دوره قبل از شیوع کرونا ۲.۴ برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت