بسته سلامت

گلابی و کاهش کلسترول بد خون

گلابی فیبر زیادی در خود جمع کرده است. زمانی که این میوه های سرشار از فیبر را میل می کنید بدون شک احساس سیری زودهنگامی خواهید کرد که اتفاقاً مدت زیادی طول می کشد. در این صورت نیز معده به مدت طولانی تری پر می شود و در نتیجه کمتر میل به غذا خوردن پیدا می کنید. گلابی همچنین حاوی پتاسیم است. این ماده معدنی مهم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون شده و قلب را در وضعیت بهتری نگه می دارد.

مزیت هسته و پوست آووکادو

هسته آوودکادو نزدیک به ۱۸ درصد از حجم این میوه را تشکیل می دهد و معمولاً به همراه پوست آن دور انداخته می شود. گرچه هنوز درمورد بی ضرر بودن کل هسته ی این میوه تردید وجود دارد، اما روش هایی برای استفاده از هسته آووکادو وجود دارد که گفته می شود مزایایی برای سلامتی دارند. برخی پژوهش ها نشان داده عصاره ی هسته ی این میوه خواص ضد اکسایشی قدرتمندی دارد. پس پوست آن را دور نریزید و استفاده کنید

زبانتان را مسواک نمی کشید؟

سطح زبان ناهموار است و این یعنی ذرات غذا و باکتری ها می توانند بین این ناهمواری ها جا خوش کنند و در اینصورت باکتری ها می توانند به سمت دندان ها حرکت کنند.می توانید به آرامی با مسواک و یا ابزار مخصوص زبان، آن را پاک کنید. برخی از مسواک ها، سطحی زبر مخصوص پاک کردن زبان در انتهای خود و یا طرف دیگر مسواک دارند که می توانید از آن برای پاک کردن زبان استفاده کنید.این کار را به آرامی انجام دهید تا به زبانتان آسیب نزنید.

خطر سرطان با مواد آفت کش

قرار گرفتن در معرض بعضی مواد آفت کش ممکن است باعث بروز سرطان هایی مثل سرطان خون و سرطان لنفوم غیر هاجکین شود. پژوهش ها از وجود ارتباط میان مواد آفت کش و ریسک ابتلا به اوتیسم در خردسالان و همینطور اختلال کم توجهی بیش فعالی در کودکان و نوجوانان حکایت دارد. سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید، گرچه محصولات ارگانیک هم می توانند حاوی مواد آفت کش باشند.

نقش عصب ها رویش مجدد موها

عصب ها برای تنظیم عملکردهای بدن از سلول های بنیادی و همینطور دستگاه عصبی استفاده می کنند که معمولاً در دمای پایین فعال می شود. این باعث می شود سلول ها در وضعیتی آماده برای رشد مجدد باقی بمانند. وقتی مدت طولانیتری در معرض سرما قرار می گیریم، سیگنال های بیشتری ارسال می شود.قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای پایین نقشی کلیدی در رویش سریع تر دوباره موها یعنی رشد موهای جدید دارد

خوراکیهای مفید و مضر برای جلوگیری از سقط
متخصص طب ایرانی یادآور شد: در طب سنتی برای جلوگیری از سقط از غذاهایی استفاده می‌کنیم که رطوبت کمتری دارند مثلاً گوشت ماهیچه گوسفندی به‌صورت کبابی، مغزیجات به‌صورت بوداده، نان های سالم و مقویات رحم مثل سیب، به، هویج و رب و مربای آن‌ها بسیار کمک‌کننده است.وی تأکید کرد: مادر باردار باید از مصرف لبنیات و نان‌های فطیری پرهیز کند و از خوردن خوراکیهای غلیظ و لزج خودداری کند که شامل ماکارونی، رشته آشی، لازانیا، کله‌پاچه، حلیم و سوپ‌های چرب می‌شود؛ گوشت مانده، ماهی، خوراکی‌های نفاخ، غذاهای کنسروی، غذاهایی که دارای ادویه‌جات زیاد هستند نیز از پرهیزهای دوران بارداری است.مشهدی گفت: ‌مادران مدت زمان استحمام را کوتاه کنند.

اظهارات وزیر بهداشت درباره بازگشایی مدارس

وزیر بهداشت گفت: ممکن است خانواده‌ها اضطراب داشته باشند اما بدانند تک تک دانش‌آموزان، فرزندان و نوه‌های ما هستند و قطعا تلاش می‌کنیم تا هیچ کدام از آنها دچار مشکلات خاص نشوند. نمکی تأکید کرد: نهراسیم و هم اینکه نگران نباشیم که دچار مشکلات ناشی از بیماری می‌شوند. روزهای اول اگر می‌گفتند که کودکان کمتر به این ویروس مبتلا می‌شوند اما امروز شواهد محکمی داریم که با تغییر رفتار ویروس، کودکان را هم ممکن است، گرفتار کند. در رعایت پروتکل‌ها، بایدها و نبایدهایی که باید اجرا می‌شد، وزیر آموزش و پرورش، همواره پیشگام بود و بارها گفت که همه فضاها، معلمان و ظرفیت‌های این وزارتخانه در خدمت مدیریت کرونا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت