بسته سلامت

علایم تومور مغزی

از دست دادن هوشیاری، از دست دادن کنترل عملکردهای مثانه، تغییر در احساس ، بینایی ، بو و یا شنوایی، از دست دادن حافظه، حالت تهوع یا استفراغ، خستگی، مشکلات خواب، تغییر توانایی پیاده روی یا انجام فعالیتهای روزانه، علائمی که ممکن است مختص محل تومور باشد شامل موارد زیر است:فشار یا سردرد در نزدیکی تومور، از دست دادن تعادل و مشکل در مهارت های حرکتی که با تومور در مخچه مرتبط است.

علائم کمبود ویتامین ث

علائم کمبود ویتامین ث. شامل خستگی، تغییر خلق و خو، کاهش وزن، درد مفاصل و ماهیچه ها، کبودی، مشکلات دهان و دندان و خشکی پوست و مو است.با گذشت زمان، کمبود ویتامین ث. در بدن منجر به عدم توانایی تشکیل کلاژن جدید می شود. این امر همچنین باعث می شود بافت های مختلف بدن فرد در هم شکسته شود و در ترمیم سلول ها نیز تأثیر می گذارد.کمبود شدید ویتامین ث. می تواند منجر به بیماری به نام اسکوربوت شود.

بهترین جایگزین‌ رانیتیدین چیست؟

فاموتیدین از خانواده رانیتیدین است و برای جلوگیری از ترشح اسید معده حدود ۵ برابر نسبت به رانیتیدین قدرت بیشتری دارد، در ضمن عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن کمتری است. برخلاف رانیتیدین که معمولا باید روزی دوبار استفاده شود، می‌توانیم برای درمان رفلاکس معده، زخم معده، سوء هاضمه و همینطور پیشگیری از خونریزی معده ناشی از استرس، فاموتیدین را فقط روزی یک بار (شب ها) استفاده کنیم.

ریحان مفید برای سنگ کلیه

ریحان علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص متعددی دارد؛ از جمله اینکه برای سنگ کلیه مفید است. ریحان حاوی استیک اسید است که منجر به خرد شدن سنگ کلیه می شود و کمک می کند فرد دفع راحتتری داشته باشد. آب ریحان در گذشته برای درمان سنتی مشکلات مربوط به هضم غذا و مشکلات التهابی مورد استفاده قرار می گرفت. خواص ضد التهابی ریحان به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان ثابت شده است.

خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه

مردمی که در هند زندگی می کنند نرخ آلزایمر کمتری نسبت به مردم اروپا و آمریکا دارند. به همین علت پژوهشگران قرص های مکملی از زردچوبه تهیه کرده و به بیمارانی که در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند تجویز می کنند.سرطان تجمع غیرعادی سلول های بدن است که ممکن است هر جای از بدن اتفاق بیافتد. خاصیت آنتی اکسیدان بودن زردچوبه از پیری و تکثیر غیرعادی آنها جلوگیری می کند.

بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی در برابر کروناویروس
ژنتیک می تواند با علائم بیماری مانند تب و اسهال، از دست دادن حس چشایی و بویایی و میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ارتباط داشته باشد و یک سری از افراد به دلیل ساختار ژنتیکی خاص نسبت به ابتلا به بیماری مقاوم هستند و یا دچار علائم خفیف می شوند. نتیجه مطالعه نشان داد که عوامل ژنتیکی، حدود ۵۰ درصد تفاوت بین علائم افراد مبتلا به کووید-۱۹ را تعیین می کند. به طور خاص، این تیم، تأثیر ژنتیکی قابل توجهی برای علائم تب، اسهال و از دست دادن حس چشایی و بویایی را در این مطالعه نشان دادند. در مقابل آن، سرفه، درد قفسه سینه و درد شکم با ساختار ژنتیکی مرتبط نبودند. این نتایج می تواند به محققان در توضیح اینکه چرا برخی از افراد علائم کووید-۱۹ را به صورت شدید یا خفیف نشان می دهند، کمک کند.

عمر مفید ماسک
مردم باید از مراجعات غیرضروری به مراکز پرازدحام خودداری کنند و توجه داشته باشند که اگر ضروری هم در این زمینه لحاظ می‌شود، در زمان کوتاهی این مسائل را مرتفع کنند و پس از آن اقدامات بهداشتی همچون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را به درستی انجام دهند. متاسفانه شاهد هستیم که مردم از ماسک استفاده می‌کنند، اما ماسک به طور کامل روی بینی و صورت افراد نیست و گاها در روی چانه افراد قرار دارد و یا شاهد هستیم که فرد به طور مرتب به صورتش دست می‌زند، که متاسفانه این مسائل ضریب ابتلا را بیشتر می‌کند.هر ماسک متوسط می‌تواند ۲ تا ۳ ساعت برای هر فرد جوابگو باشد به شرطی که رعایت نکات بهداشتی در آن لحاظ شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت