بسته سلامت

سیب زمینی را در کفش خود قرار دهید

سیب زمینی ها را داخل کفش فشار داده و یک شب آنها را به حال خود بگذارید.در طول شب، سیب زمینی ها خشک می شوند و کفش های شما را گشادتر می کنند. سیب زمینی ، علاوه بر کش دادن کفش، می تواند بوی نامطبوع کفش را نیز جذب کند و از بین ببرد. این روش مخصوصاً برای کفش های چرمی خیلی خوب عمل می کند.اگر کفش های شما از جنس پارچه تولید شده اند ، ممکن است کار شما کمی مشکل تر باشد.

آب لیمو کمک به کاهش وزن

نوشیدن آب لیمو می تواند به افرادی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند، کمک کند. فیبر پکتین موجود در لیمو یکی از عوامل کلیدی در این زمینه است.این فیبر با هوس های غذایی مقابله می کند، از این رو، تمایلی به مصرف مواد غذایی چاق کننده نخواهید داشت و از پرخوری نیز پیشگیری می شود. با نوشیدن آب لیمو هنگام صبح احساس گرسنگی و را تجربه کنید.و فشار خون را نیز تنظیم می کند.

آب می‌تواند ویروس کرونا را نابود کند

آسیب های وارد شده بر اثر کار طولانی با رایانه، تبلت و گوشی هوشمند شامل خشکی چشم، خستگی، سردرد و گردن درد است. محدود کردن زمان کار با این وسایل به پیشگیری از بروز این عارضه کمک می کند. استراحت مکرر در مدت استفاده از رایانه، رعایت فاصله مناسـب از صفحه نمایشگر، استفاده از نمایشگر های مناسـب بـا تنظیمـات استاندارد، تنظیم نور مناسب محیط در کاهش آسیب های چشمی بسیار مؤثر است.

روش ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات

برای شستن و ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات باید در ابتدا دست‌ها را به خوبی شست و پس از آن محلولی با ترکیبات آب و نمک، آب و جوش شیرین و یا آب و سرکه تهیه کرد و میوه و سبزیجات را به صورت جداگانه در این محلول قرار داد. لازم است به مدت ۵ دقیقه میوه‌ها و سبزیجات در این محلول‌ها بمانند تا به طور کامل ضدعفونی شوند و بعد از گذشت ۵ دقیقه با آب سرد آن‌ها را آب کشی کرده و در ظرف تمیز قرار دارد.

آلبالو رفع عطش می کند

مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می‌تواند عامل موثر و کمک کننده‌ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد؛ آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می‌کند؛ همچنین صفرا را کم کرده و معده و کبد گرم را تقویت می‌کند.آلبالو و گیلاس لینت بخش و خاصیت ملینی دارد. این میوه‌ها را در خارج از فصل هم می‌توانیم استفاده کنیم و از خواص درمانی آنها استفاده کرد؛ به این صورت که به شکل مربا دربیاوریم

اثر بخشی ماسک در کاهش کرونا
رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا، گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، از نیمه شهریور می توان سناریوهای خطرناک تری را برای بیماری کرونا متصور بود. علی اکبر حق دوست، در برنامه شبکه خبر سیما، افزود: روند کاهشی فوتی‌های ناشی از کرونا، متأثر از مداخلات هفته‌های اخیر است، چراکه کوچک‌ترین غفلت نتایج را دوباره تغییر خواهد داد.وی ادامه داد: یکی از مداخلاتی که در روند کاهشی مرگ و میر تأثیرگذار بوده استفاده از ماسک و اثربخشی استفاده از ماسک بوده است. حق دوست افزود: اسلایدها بر اساس مدل سازی در سطح جهان انجام شده است. از شروع بیماری روند بیماری افزایشی بوده و با شیب ملایمی روند افزایشی را نشان می‌دهد.

کاهش پروتئین ایمن و مهم درخون و خطر کرونا

بیماری لثه باعث می‌شود سطح پروتئین ایمنی به نام «اینترلوکئین ۶» در خون بالا رود. مشاهده شده است کسانی که سطح این پروتئین در خونشان بالا بوده است در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم بسیار شدیدی از خود نشان خواهند داد و برای زنده ماندن باید حتماً زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار بگیرند همچنین میزان مرگ و میر این افراد نسبت به بیماران دیگر مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر است. این تحقیقات همچنین نشان داد اگر چه بیماری‌های مختلف می‌تواند سطح اینترلوکئین ۶ خون را در افراد افزایش دهد، اما در صورت درمان بیماری لثه در افراد، سطح این پروتئین به میزان قابل توجهی در خون کاهش می‌یابد.‌‌ ممکن است حتی جان خود را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت