بسته سلامت

توصیه‌ برای افراد سرطانی در کرونا

درد‌های قلبی و عروقی معمولا با علائمی مثل تنگی نفس، تعریق و عرق کردن صورت یا کل بدن، احساس ضعف و غش، تهوع و سبکی سر و سرگیجه همراه است. این علامت‌ها معمولا با درد‌های گوارشی همراه نیستند.اگر همراه با درد علائمی مثل تعریق و تنگی نفس داشتید و احساس کلی ضعف و بیحالی وجودتان را گرفت این‌ها احتمالا ناشی از مشکلات قلبی یا عروقی است نه مشکلات گوارشی اشتباه نکنید.

دقت این تست‌ها چقدر است؟

دقت تست‌های تشخیصی که در بیمارستان‌ها انجام می‌شود بسیار زیاد است. اما این لزوما به این معنی نیست که همه موارد ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهند. اگر ویروس تازه وارد بدن شده باشد یا میزان آن در بدن کم باشد، جواب تست ممکن است منفی شود. نمونه برداشته شده از ته حلق هم شاید به اندازه کافی ویروس نداشته باشد و تست به همین دلیل منفی شود.تست‌های پادتنی تا به امروز قابل اتکا نبوده‌اند.‌‌‌‌‌‌

نکات مصرف قرص گیاهی آلیوم اس

حداقل ۱۰ روز قبل از شروع عمل جراحی مصرف این قرص متوقف شود. آلیوم اس با وارفارین و سایر دارو‌های ضد انعقاد خون، ضد پلاکت، ترومبولیتیک، هپارین با وزن مولکولی پایین و ایندومتاسین تداخل دارویی دارد و در صورت مصرف همزمان این دارو‌ها باید با پزشک مشورت گردد. این قرص در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد. مصرف قرص گیاهی آلیوم اس دینه در مقادیر توصیه شده هیچ نوع عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

کاهش علائم سرماخوردگی و سرفه

عسل خاصیت آنتی میکروبیال دارد. خاصیتی که با برخی باکتری ها و ویروس ها مقابله می‌کند. عسل می تواند در تسکین سرفه در کودکان بالای یک‌سال موثر باشد. کودکان زیر یک‌سال نباید از عسل استفاده کنند. این کار، ریسک ابتلا به بوتولیسم در نوزادان را تا میزان زیادی افزایش می‌دهد.از ترکیب عسل و آب‌ جوش برای نرم کردن گلو و درمان سرفه استفاده کنید. همچنین با اضافه کردن آب‌لیموترش به آن بهره‌مند ‌شوید.

نوشیدنی که کلسترول را کاهش می‌دهد

چای هیبیسکوس به پایین آوردن سطح کلسترول (بد) از بدن کمک می‌کند، از این طریق محافظتاز بدن در برابر بیماری‌های قلبی و رگ‌های خونی از بروز آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. خواص هیپرلیپیدمی و قند موجود در چای هیبیسکوس می‌تواند برای کسانی که از اختلالات قند خون مانند دیابت رنج می‌برند مفید باشد.دیابتی ها اگر چای ترش را در برنامه غذایی خود بگنجانند، زیرا باعث کاهش کلسترول، می‌شود.

نکات تغذیه‌ای برای بهبودیافتگان کرونا
مصرف و تامین مقادیر زیاد مایعات مانند آب، آب‌میوه طبیعی، آب سبزی‌های تازه، چای کمرنگ، آب گوشت یا مرغ به میزان حداقل ۸ لیوان در روز برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی. مصرف سوپ و آش داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو و آش برنج. مصرف روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آبپز به صورت دورچین کنار غذا برای تحریک اشتها و تامین ریز مغذی‌ها. استفاده از منابع غذایی ویتامین که سبب حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی می‌شود مانند زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر، میوه‌ه و سبزی‌های نارنجی و زرد مثل کدوحلوایی، هویج و همچنین استفاده از سبزی‌هایی با برگ تیره. استفاده از منابع غذایی ویتامین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان آن مانند مرکبات، آب نارنج، آب لیمو ترش و…

دارو‌های تقلبی کرونایی!
سازمان بهداشت جهانی چندی پیش اعلام کرد که همه‌گیری جهانی کرونا موجب شده، واحد مبارزه با دارو‌های تقلبی پلیس بین‌الملل (اینترپل) فقط در مدت هفت روز ۱۲۱ مورد بازداشت فروشندگان دارو‌های تقلبی را در ۹۰ کشور جهان گزارش کند. با افزایش شمار کشور‌هایی که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، محدودیت رفت‌وآمد و فعالیت اقتصادی را به اجرا می‌گذارند، نه‌تن‌ها کاهش تولید که افزایش تقاضا نیز مساله‌ساز شده، زیرا مردم در این کشور‌ها به خرید و ذخیره دارو‌های اولیه روی آورده‌اند. توأم شدن کاهش عرضه با افزایش تقاضا باعث شده که سازمان بهداشت جهانی در مورد افزایش تولید و عرضه دارو‌های تقلبی هشدار بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت