بسته سلامت

کاهش فشار و قند خون با دانه کنجد!

فشار خون بالا عامل اصلی برای بیماری قلبی و سکته است. دانه کنجد سرشار از منیزیم است که فشار خون را کاهش می دهد. علاوه بر این کنجد از تجمع پلاک در عروق خونی جلوگیری می کند و همین باعث می شود که فشار خون دروضعیت سالمی قرار بگیرد. دانه های کنجد کربوهیدرات کمی دارند، درحالیکه پروتئین و چربی های سالم بالایی دارد که همگی آن ها ممکن است قند خون را کنترل کنند.

قرص یا آمپول برای افزایش قد!

اگر نوجوانی قصد داشته باشد که از قرص یا آمپول برای رشد قدی خود استفاده کند این اقدام صرفا ممکن است قد را زودتر از موعد به ظرفیت نهایی ژنتیکی قدی اش برساند؛ این بدین معناست که اگر فردی ظرفیت ژنتیکی قدی اش در ۱۸ سالگی تکمیل می شود با مصرف قرص یا تزریق آمپول ممکن است در ۱۶ سالگی به این رشد طولی برسد و امکان ندارد که از ظرفیت ژنتیکی خود حتی با استفاده از عوامل بیرونی عبور کند.

چای قرمز کاهش کلسترول

از انواع چای که می‌توان استفاده از آن را برای کاهش سطح کلسترول بد خون مد نظر داشت، چای قرمز است. این چای هم مثل بسیاری از خوراکی‌های قرمز دیگر سرشار از آنتی اکسیدان است که منجر به کاهش التهاب بدن و اکسیداتیو شدن اعضا می‌شود؛ بنابراین خواص مبارزه با سرطان را در خودش جا داده است. این چای علاوه بر کاهش تری گلیسرید و کلسترول بد منجر به افزایش کلسترول خوب خون می‌شود.

بستنی یا بستنی یخی؟

علاوه بر بستنی که برای تهیه آن از شیر، خامه شکر یا کاکائو . استفاده می شود نوع دیگر بستنی های یخی است که تنها از آب و رنگ های خوراکی و شکر و طعم دهنده تهیه شده و ارزش غذایی ندارد، اما قیمت آن کمتر است. رنگ های غیر مجاز خوراکی عوارضی به دنبال دارد از جمله: آلرژی، تحریک دستگاه گوارشی، تهوع، اسهال، علایم پوستی مانند کهیر و بروز بیش فعالی در کودکان و مصرف طولانی مدت

ماسک پارچه ای سالم است؟

ماسک پارچه ای باعث بروز عفونت یا دیگر مشکلات نمی شود اما به طور کلی هم ماسک های پارچه ای هم ماسک های نانو هنگامی که توسط ترشحات دهان و بینی خیس شود نه تنها در برابر ویروس کرونا از افراد محافظت نمی کند بلکه باعث تسهیل در ورود ویروس به دهان و بینی افراد می شود. اگر ماسک افراد به دلیل عطسه یا دیگر ترشحات دهان مرطوب می شود باید ماسک خود را تعویض کنند.

کرونا عفونی تر شده اما کشنده تر، نه
شواهد نشان می‌دهد یک جهش جدید در ژنوم ویروس کرونا، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس را عفونی‌تر کرده است. ویروس کرونا در یک جهش جدید تحت تاثیر تغییری کوچک، اما موثر، بسیار راحت‌تر به سلول‌ها وصل شده و به آن‌ها ورود کرده و در دستگاه تنفسی فوقانی بینی، سینوس‌ها و گلو سریع‌تر تکثیر می‌شود.این جهش، برای اولین بار در اوایل ماه آوریل مورد توجه تیم مطالعاتی قرار گرفت و آن‌ها الگویی مشابه در سطوح مختلف جغرافیایی (ملی، منطقه ای، شهری و محلی) مشاهده کردند. جهش ویروس کرونا به فرم جدید، به خوبی نشان می‌دهد که این ویروس یک دشمن نیرومند است، اما خوشبختانه با وجود عفونی‌تر شدن ویروس، شدت بیماری یا کشندگی آن در فرم جدید، بیشتر از فرم اولیه نشده است.

بزرگترین اشتباه در نحوه استفاده از ماسک

استفاده از ماسک برای این افراد ضروری و واجب است؛ اما درست استفاده کردن مهم تر است، بزرگترین اشتباه افراد جامعه این است که ماسک را از رو به رو بر میدارند، در صورتی که باید با استفاده از کش های دور گوش این کار انجام شود تا از آلوده شدن صورت جلوگیری شود. بیماران کبدی هرگز نباید از خانه خارج شوند، حتی برای دریافت نسخه درمانی به داروخانه یا مراکز درمانی نروند و درصورت امکان همراهان این بیماران نسخه را تهیه کنند.یکی از عوارض های بعد از ابتلا شدن به کرونا، آسیب به کبد و حتی نارسایی کبد است به همین علت فرد ابتلا باید آب زیاد مصرف کنند تا خطر سکته مغزی کم شود.
تهوع، استفراغ و اسهال از علائم های بارز ابتلا به کرونا است،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت