بسته سلامت

سبزیجات کریستالی مفید برای کلیه

سبزیجات کریستالی اغلب به مبتلایان به بیماری کلیه توصیه می شود. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدانو مواد مغذی هستند. به علاوه مشخص شده که این سبزیجات خطر بروز انواع سرطان ها، از جمله سرطان کلیه را کاهش می دهد.به علاوه چگونگی مصرف این سبزیجات نیز متفاوت است. شما می توانید آنها را پخته، بخار پز و کباب شده مصرف کنید یا به سوپ خود اضافه کنید.

برای کاهش وزن از پسته استفاده کنید

آجیل‌ها یکی از موارد مهمی هستند که می‌توانند در کاهش وزن شما موثر باشند. البته دلیل بسیار خوبی برای این موضوع وجود دارد. این مواد سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید هستند. مصرف آجیل به افراد کمک می‌کند برای مدت زمان طولانی‌تری حس سیری داشته باشند. پسته کالری کمتری دارد و شما می‌توانید تعداد بیشتری از آن را بخورید و برای کاهش وزن مفید است.

نمک را از سر سفره تان بردارید

غذاهای کم نمک یکى از لازمه هاى رژیم غذایى در افراد مبتلا به فشارخون بالا است و کسانى که از این بیمارى رنج مى برند نباید در روز بیش از ۱۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم نمک مصرف کنند زیرا استفاده بیش از این مقدار نمک خطر افزایش خون را به دنبال دارد. در زمان رژیم غذایی باید سعی کنید که از غذاهایی مصرف کنید که علاوه بر نمک از مواد چربی کم‌تری برخوردار شده است.

نوشیدنی ها جایگزین آب می شوند؟

آب ساده تنها نوشیدنی نیست که به تعادل مایعات شما کمک می کند. سایر نوشیدنی ها و غذاها می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند.یک عقیده غیر علمی این است که نوشیدنی های کافئین دار به شما کمک نمی کنند هیدراتاسیون شوبد زیرا کافئین یک مدر است. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که اثر دیورتیک این نوشیدنی ها بسیار ضعیف است. سایر نوشیدنی ها می توانند در تعادل مایعات از جمله قهوه و چای نقش داشته باشند.

ترشی” از مرگ و میر کرونا می کاهد

در کشورهایی که از نظر سنتی افراد سبزی‌ها تخمیر شده (ترشی) بیشتری مصرف می‌کنند، آمار مرگ‌ومیر کرونا نیز پایین‌تر است. نتایج تحقیقات محققان اروپایی نشان می‌دهد، در کشورهایی که از نظر سنتی افراد سبزی‌ها تخمیر شده (ترشی) بیشتری مصرف می‌کنند، آمار مرگ‌ و میر کرونا نیز پایین‌تر است. انسان به دلیل زندگی مدرن و کاهش مصرف سبزی‌های تخمیری مواجه یا شدت بیماری‌هاست.

آیا خشکی دهان از علائم ابتلا به کرونا است؟

جلال میرزایی فوق تخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا خشکی دهان از علائم کروناست، گفت: خشکی دهان می تواند نشانه ای از علائم کرونا باشد.این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: ممکن است افراد بعد از تب کردن که یکی از نشانه های کروناست خشکی دهان هم داشته باشند.ویروس کرونای جدید با علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس همراه است، اما نمی توان گفت فردی که الزاما تمامی این علائم را داراست حتما کرونا دارد بلکه ممکن است این ها تنها نشاندهنده آنفلوانزا یا سرماخوردگی باشند.متخصصان عمومی و متخصصان عفونی عقیده دارند سردرد و سوزش گلو جز علام اختصاصی کرونا محسوب نمی شوند.

مصونیت کامل بر کرونا!

امروز کل دنیا استرس دارد، کرونا مصونیت کامل ایجاد نمی کند و مصونیت نسبت به آن کوتاه مدت است و آمار درست و حسابی وجود ندارد. اعلام شده تا یک ماه و همچنین تا شش ماه در بین مبتلایان مصونیت وجود دارد ولی هیچیک از این بیانات دقیق نیست وشاید فردی مجددا مبتلا شود. باید همواره اصول ایمنی رعایت شود و فاصله گیری های اجتماعی رعایت شود تا بیماری مجددا برنگردد. این نکته به این بستگی دارد که سیستم ایمنی یک فرد تا چه میزان آنتی بادی بسازد. سیستم ایمنی برخی بالا می رود و ایمنی بیشتری دارند و مصونیت بالایی دارند ولی برخی آنتی بادی کمتری دارند و برای مدت کمتری مصونیت دارند. کرونا
شاید بر کبد و کلیه ها و سیستم عصبی مرکزی عوارضی وجود داشته باشد و تا پایان عمر به جا بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت