بسته سلامت

مصرف کاکائو سکته را کاهش می دهد

به نظر می‌رسد خواص کاکائو فراتر از کاهش فشارخون است و می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را هم کاهش دهد. کاکائوی سرشار از فلاوانول، سطح نیتریک اسید خون را بهتر می‌کند، که باعث شل و بزرگ شدن عروق و رگ‌های خونی شده و جریان خون را بهتر می‌کند. علاوه‌براین، کاکائو کلسترول بد را کاهش می‌دهد، اثر رقیق‌کنندگی خون مانند آسپرین دارد، قند خون را متعادل‌تر می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

کمک به فردی که گرما زده شده

او را به مکانی خنک و در سایه ببرید. او را در وضعیت طاق باز بخوابانید و پاهایش را به آرامی دراز کنید. به فرد مقدار زیادی آب برای نوشیدن بدهید. نوشیدنی‌های ورزشی نیز می‌تواند به جای آب استفاده شود. پوست او را خنک کنید. از یک اسپری آب یا اسفنج خیس برای خنک کردن پوست فرد استفاده کنید. قرار دادن دستمالی خیس‌ پشت گردن فرد نیز می‌تواند مفید باشد. در صورت امکان پنکه و کولر را روشن کنید.

هرگز با آرایش نخوابید

در انتهای روز آخر کاری که باید قبل از خواب انجام شود تمیز کردن پوست از هر گونه آرایش است. خوابیدن با آرایش باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود. اگر با آرایش بخوابید و لوازم آرایشی شما به گونه ای باشد که دارای ترکیبات باز نگه دارنده ی روزنه ها نباشد، قطعا روزنه ها مسدود می شود و پوست دچار جوش می گردد. همچنین داشتن آرایش چشم و خوابیدن با آن موجب تحریک و عفونت چشم ها می شود.

آب لیمو از سنگ کلیه جلوگیری می کند

اسید سیتریک در لیمو ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. سیترات، یک جزء اسید سیتریک، ادرار را کمتر اسیدی می کند و حتی ممکن است سنگهای کوچک را نیز شکوفا کند نوشیدن آب لیمو نه تنها سیترات را می گیرد، بلکه همچنین آب مورد نیاز برای جلوگیری یا تخریب سنگ ها را نیز فراهم می کند. شما ممکن است از نوشیدن یک لیوان آب لیمو پس از غذا و اولین صبحانه از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

رابطه آب خوردن و کاهش وزن

مصرف آب قبل از غذا می تواند شما را برای موفقیت در تلاش برای کاهش کالری و از دست دادن وزن، تنظیم کند. مطالعه در ۴۸ بزرگسال با اضافه وزن نشان داد که افرادی که ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از وعده غذایی در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند بیش از ۱۲ هفته در مقایسه با افرادی که آب آشامیدنی قبل از غذا مصرف نکرده بودند ۴۴ درصد بیشتر کاهش وزن داشتند. فراموش نکنیم از خوردن بیش از حد آب باید خودداری شود.

فرد دارای آنتی بادی تا ۶ ماه به کرونا مبتلا نمی شود!
رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا با ساخته شدن آنتی بادی تا ۶ ماه به این ویروس مبتلا نخواهند شد، ولی این امر ثابت شده نیست، گفت: روش پلاسما درمانی وابسته به گروه خونی است و گروه خونی AB دهنده عمومی محسوب می شود.دکتر حسن ابوالقاسمی با بیان اینکه شیوع بیماری کووید۱۹ که درمانی برای آن وجود نداشت دنیا را غافلگیر کرد، افزود: یکی از تجاربی که از سالهای قبل در خصوص تولید دارو به واسطه بخش های خصوصی داشتیم پلاسما درمانی بود. وی گفت روش پلاسما درمانی را روشی برای درمان این بیماری برای این دسته از افراد دانست و ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته اجرای این روش آغاز شد.

آیا ماسک زدن خطرات سلامتی به همراه دارد؟
به گفته کارشناسان، برخلاف شایعات دروغین و حتی برعکس، دیگران می توانند ماسک بزنند بدون اینکه خطری برای سلامتی آنها ایجاد شود. در مناطقی که ویروس کرونا در حال گسترش است، متخصصان بهداشت موافق هستند که زدن ماسک یا سایر روکشهای صورت در ملاء عام باعث می شود خطر ابتلا به ویروس هنگامی که افراد نمی توانند فاصله های اجتماعی را رعایت کنند، کاهش یابد.ویروس کرونا به طور عمده از طریق قطرات پخش می شود که وقتی افراد صحبت می کنند، می خندند، آواز می خوانند، سرفه و یا عطسه می کنند، پخش می شود. استفتده از ماسک ها احتمال رسیدن این قطرات را به افراد دیگر کاهش می دهد. حتی اگر شخصی علائمی ندارد، می تواند ویروس را حمل کرده و آن را گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت