بسته سلامت

پوست مرغ را هرگز نخورید

برخی پوست مرغ را از قسمت‌های دیگر آن مضرتر می‌دانند و بر این باورند که چربی زیر پوست حاوی هورمون است.در واقع مردم از وجود هورمون بیشتر از داروهای آنتی‌بیوتیکی می‌ترسند و عامل اصلی رویش موهای زائد در بدن خانم‌ها را پوست مرغ می‌دانند، در خانم‌ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه‌های شدید پوستی و نارسایی می‌شود. در کودکان هم موجب افزایش‌وزن می‌شود.

تن ماهی نخورید!

یک کارشناس تغذیه گفت: سالمندان مبتلا به فشار خون از مصرف غذاهای شور از جمله ماهی دودی یا کنسرو شده و از تن ماهی پرهیز کنند. لیلا شوروزی با بیان این مطلب اظهار داشت : این افراد باید از مصرف سوسیس، کالباس، کنسروگوشت، همبرگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم بپرهیزند.سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شوند.

جلوگیری از عفونت با ریشه کرفس

اصلی ترین و شناخته شده ترین عملکرد کلیه ها، فیلتر کردن خون و دفع زباله های مایع است. ریشه کرفس پتاسیم و هم سدیم دارد، بنابراین به کلیه ها می دهد که برای انجام کار خود نیاز دارند. همچنین حاوی آب زیادی است و باعث افزایش میزان ادرار می شود، به بدن شما اجازه می دهد سموم باقی مانده را بیرون بیاورد. تصور می شود که خوردن ریشه کرفس از عفونت های باکتریایی هر دو کلیه و مجاری ادراری جلوگیری می کند.

آووکادو برای سلامت پوست

آووکادو یک ماده غذایی سالم است. این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است که باعث کاهش آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و ایجاد مقاومت پوست می‌شود. این میوه تری گلیسیرید‌ها را کاهش می‌دهد. در حقیقت، مصرف منظم آووکادو ممکن است شما را از مشکلات پوستی نجات دهد. ریختن روغن آووکادو روی سالاد‌ها به جای روغن زیتون نیز یکی دیگر از راهکار‌های هوشمندانه برای سلامت پوست است. ‌

تقویت ناخن های شکننده با آب لیمو

عصاره لیمو یک گزینه خوب برای تقویت و بهبود ناخن های شکننده است. علاوه بر این، به روشن کردن ناخن ها کمک می کند. یک قاشق سوپ خوری آب لیمو تازه را با سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید. آن را به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا ولرم شود. قبل از ورود به رختخواب، آن را روی ناخن هایتان بمالید. بگذارید یک شب بر روی ناخن هایتان بماند.
جلوگیری از حملات آسم
بهترین راه برای جلوگیری از حملات آسم، اجتناب از تحریکات شناخته شده است.موثرترین کاری که می توانید در خانه خود انجام دهید حذف یا کاهش محرک های معروف است.راه های احتمالی به حداقل رساندن محرک ها- بسته به محرک های خاص هر فرد- شامل موارد است:خانه خود را تمیز نگه دارید تا گرد و غبار و کپک های قارچی آن کاهش یابند.اگر کیفیت هوا ضعیف باشد، پنجره ها را ببندید و داخل خانه بمانید. سیگار نکشید و در معرض دود سیگار نیز قرار نگیرید.از سوزاندن چوب در بخاری یا شومینه خودداری کنید. از ورزش کردن در هوای سرد و خشک اجتناب کنید، زیرا هوای سرد و خشک باعث تشدید بیماری شما می‏شود مثلاً شنا در استخر آب گرم بسیار بهتر از اسکی است.
برخی مشکلات پوستی از علائم جدید کرونا است
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: براساس بررسی‌های انجام شده برخی مشکلات پوستی و تغییر رنگ در سرانگشتان می‌تواند از علائم جدید بیماری کرونا باشد.دکتر فرهاد عباسی اعلام کرد: هرچند مشکلات تنفسی، سردرد، تب و احساس ناتوانی در حرکت و سرگیجه هنوز علائم غالب ابتلا بیماری کرونا هستند اما بررسی‌ها نشان داده در مبتلاشدگان به این ویروس علائمی مانند اختلال بویایی و چشایی، اسهال و مشکلات گوارشی نیز دیده شده‌است و افراد در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنند.رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن چندباره دست‌ها در طول روز به مدت ۲۰ ثانیه، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها برای محافظت از خود در برابر بیماری الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت