بسته سلامت

میوه جایگزین آب می شود!

ما باید سهم میوه روزانه را مصرف کنیم و خوردن اضافه‌تر را توصیه نمی‌کنیم، کالری بیشتری به بدن می‌رسد و می‌تواند مانند هر‌زمان دیگری که کالری بیشتری مصرف می‌کنید، باعث چاقی و اضافه‌وزن شود. سهم هر‌نفر از میوه مصرفی روزانه که برای تأمین آب و موادمعدنی و ویتامین‌های بدن لازم و ضروری است، بستگی به جثه و فعالیت بدن افراد دارد. اما، معمولا افراد مجازند روزانه بین سه تا پنج واحد میوه مصرف کنند.

جنس موی خودتان را بشناسید

در مورد اینکه بهتر است موی خود را چند بار شامپو کنیم نظرات متناقضی وجود دارد. همه این‌ها به ترجیح شخصی و نیاز‌های فردی بستگی دارد: نوع و بافت مو، چند بار از محصولات استفاده می‌کنید و چه سطحی از فعالیت را دارید.به عنوان مثال فردی که موی چربی دارد ممکن است هر روز نیاز به شامپو کردن داشته باشد، در حالی که فردی که مو‌های خشک دارد ممکن است به شامپوی کمتری نیاز داشته باشد.

برنامه غذایی ایجاد کنید

برای بیشتر افراد خطر غذا خوردن عصبی در آخر هفته بیشتر است، زمانی که ساعات آزاد بیشتری دارند. بدون شک روال زندگی عادی شما توسط ویروس کرونا مخدوش شده است. ساختار زندگی خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. هر روز تقریباً در یک زمان وعده‌های غذایی خود را بخورید که فاصله بین آن‌ها سه تا پنج ساعت شود. قرار گرفتن در یک روال منظم در خوردن غذا به تنظیم قند خون گرسنگی کمک خواهد کرد.

رژیم غذایی با پروتئین بالا

لوبیا، پنیر، تخم مرغ، گوشت و آجیل می‌تواند منبع خوبی از پروتئین باشد. خوردن این نوع غذا‌ها در صبح و به عنوان تنقلات بعد از مدرسه مفید است. این مواد غذایی ممکن است به بهبود تمرکز کمک کند. همچنین مصرف اسید‌های چرب امگا ۳، کربوهیدرات‌های پیچیده که هضم آن زمان بیشتری نیاز دارد و میوه و سبزیجات و میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، کیوی، گلابی و سیب به مبتلایان به بیش فعالی کمک می‌کند.

علایم کرونا در کودکان

در بچه‌های زیر یک‌سال تب بالا بسیار اهمیت داد، هر تبی که در کودک به طول بیانجامد و به درمان عادی پاسخ ندهد حتما باید به پزشک گزارش شود. علامت دیگری که اکنون بسیار شایع است و هر سال در طول تابستان با آن مواجه هستیم اسهال و استفراغ است و از آنجایی که می‌تواند یکی از علائم گوارشی کرونا باشد، ‌ باید آن را جدی بگیریم. اسهال و استفراغی که همراه آن سرفه، ‌ دون دون شدن بدن باشد هم شاید علایم آن باشد.

تاثیر مهم شکر بر روی بدن
اگر شما بیش از حد غذا‌های شیرین مصرف کنید‌ و قند خونتان به شکل مداوم افزایش بیابد‌، بدن شما این امر را عادی پنداشته و دیگر دستور خروج قند از جریان خون و ورود آن به سلول‌های بدن را صادر نمی‌کند‌. در نتیجه انسولین در خون شما باقی می‌ماند و مدام به سلول‌ها دستور ذخیره انرژی اضافی به شکل چربی را صادر می‌کند‌. همه ما افزایش و کاهش قند خون را تجربه کرده‌ایم‌. همان احساس آشنایی که ما را وادار به خوردن یک چیز شیرین می‌کند و در‌ پی آن احساس شادابی و نشاط زیادی به ما دست می‌دهد و نهایتا نیم ساعت بعد از این حال‌، از خستگی حتی قادر به باز نگاه داشتن چشمانمان نیستیم‌. شکر باعث افزایش رشد برخی از باکتری‌ها و مخمر‌ها می‌شود‌، ‌‌‌‌‌‌ و رشد نامتعادل در روده خود را تقویت خواهید کرد.

باید بر اثر کرونا بیمار شده باشم تا پادتن داشته باشم؟
اغلب آدم‌ها پادتن چهار ویروس کرونایی که سبب سرماخوردگی می‌شوند را دارند و انتظار می‌رود که پادتن کرونای جدید تا حد قابل‌قبولی در بدن اغلب کسانی که در معرض آن قرار گرفته‌اند تولید شود. وقتی سعی می‌کنیم موقعیتی را خلق کنیم که شما را در معرض ویروس قرار دهیم، تنها به آن اندازه‌ای که بتوانید پادتن تولید کنید، اما نه آن‌قدر که شما را بیمار کند. اما مشخص نیست که هرگونه در معرض ویروس کرونا قرار گرفتنی به تولید پادتن ختم شود. هر چند به نظر می‌رسد میزان ویروسی که آدم‌ها در معرض آن قرار می‌گیرند در اینکه تا چه اندازه بیمار می‌شوند موثر است، اما هنوز نمی‌دانیم چه اندازه ویروس در بدن شما باید تکثیر شود تا شروع به ساخت پادتن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت