بسته سلامت

تقویت مغز و حافظه

برخی مواد مغذی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز کمک کنند. به عنوان مثال کمبود ویتامین‌های B می‌تواند به افت حافظه و اختلال در عملکرد شناختی منجر شود. ویتامین B۱ به مغز در تبدیل مواد مغذی کمک می‌کند. این ویتامین می‌تواند به بهبود خستگی ذهنی و همچنین از دست دادن حافظه و سردرگمی کمک کند. کمبود ویتامین B۲ می‌تواند به اختلال در رشد مغز جوانان و مشکلات رفتاری منجر شود.

لزوم استفاده از ماسک

مقامات انگلیس در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کردند دیگر به رعایت فاصله دو متری نیازی نیست و در صورت استفاده از ماسک می‌توان این فاصله را به یک متر کاهش داد اما این پرسش مطرح است که فاصله گذاری اجتماعی چگونه بر کاهش خطر بیماری کووید-۱۹ تاثیر می‌گذارد؟ هرچه افراد به بیمار آلوده به کووید-۱۹ نزدیک باشند و هرچه افراد زمان بیشتری را در محیط‌های بسته سپری کنند خطر بیشتر است.

چای سبز؛ یکی از بهترین دهانشویه ها

مطالعات گسترده بر دهان شویه های شیمیایی باعث شده است تا دهان شویه های طبیعی با عوارض جانبی کمتر جایگزین آن ها شوند. دهان شویه چای سبز می تواند شاخص پلاک و لثه را کاهش دهد. بین کلر هگزیدین و دهان شویه دارو نما در کاهش شاخص لثه تفاوت چندانی مشاهده نشد. با این حال استفاده از کلرهگزیدین برای کاهش سطح پلاک نسبت به چای سبز بیشتر رایج است و طبیعی بودن آن هم بسیار مهم است.

لزوم استفاده کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند. هر چه افراد در ارتفاعات قرار بگیرند، میزان اشعه‌های فرابنفش خورشید را بیشتر دریافت می‌کنند. پس افراد در روز‌هایی که قصد تفریح برای اسکی به ارتفاعات را دارند، حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنند. توصیه می‌شود کرم ضد آفتاب را در کیف خود داشته و مدام استفاده کنید.

بلوبری‌هایی که لاغر می‌کنند

بلوبری در انواع رژیم های های کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، بلوبری یک میوه بسیار مغذی است و مصرف آن تاثیرات قابل توجه ای بر لاغری دارد. بلوبری با داشتن کالری پایین در رژیم های غذایی محبوبیت ویژه ای دارد زیرا برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی سالم داشته باشند، مناسب است. با گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی می توانید کلسترول و حملات قلبی را کاهش دهید بلکه سلامت قلب را بطور کل بهبود می بخشید.

تاثیر ورزش و فعالیت بدنی بر بدن در برابر کرونا
فعالیت ورزشی و تقویت ایمنی بدن در جلوگیری از کرونا موثر است. سیستم ایمنی بدن باتوجه به نوع استرسی که در کوتاه مدت یا درازمدت به آن وارد می‌شود به دفاع در مقابل آن می‌پردازد. بدن زمانی که در برابر یک ویروس قرار می‌گیرد تلاش می‌کند تا در برابر آن مقابله کند اما اگر این مقابله موفقیت‌آمیز نباشد ویروس وارد مجاری تنفسی شده که موجب درگیر شدن سلول‌های تنفسی و ریوی می‌شود که این امر واکنش سیستم ایمنی بدن و محدودیت دریافت اکسیژن را به‌دنبال دارد. با مطالعاتی که انجام شده هیچ منعی برای فعالیت‌های ورزشی وجود ندارد چرا که عدم انجام اینگونه فعالیت‌ها موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و حتی زمینه ایجاد بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

آیا ماسک مانعی برای دریافت اکسیژن است؟
یک پزشک انگلیسی با انجام یک آزمایش ساده، ثابت کرد استفاده از ماسک مانع دریافت اکسیژن کافی نمی‌شود. استفاده از ماسک مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ است. اما با وجود توصیه‌های بسیار همچنان برخی از افراد به بهانه‌های مختلف از زدن ماسک امتناع می‌ورزند. دشواری تنفس یکی از دلایلی است که آن‌ها عنوان می‌کنند. به همین منظور یک پزشک انگلیسی طی آزمایشی ثابت کرد زدن ماسک تغییری در میزان دریافت اکسیژن در افراد ایجاد نمی‌کند.او در این آزمایش میزان اکسیژن و ضربان قلب خود را یک بار در شرایطی که ماسک زده بود و بار دیگر هم بدون ماسک، اندازه‌گیری کرد؛ در نتیجه این بررسی مشخص شد در هر دو حالت میزان اکسیژن هیچ تغییری ندارد. ‌‌‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت