بسته سلامت

کاهش کلسترول خون با انگور

مصرف انگور گوناگونی باکتری‌های روده را به شدت افزایش می‌دهد و باعث کاهش کلسترول خون نیز می‌شود. ۴ هفته پس از مصرف انگور، بررسی باکتری‌های روده‌ای شرکت‌کنندگان نشان داد که گوناگونی این باکتری‌ها بیشتر شده است. از بین باکتری‌های مفیدی که با مصرف انگور افزایش داشتند می‌توان به «آکرمانسیا» اشاره کرد که اثرات خوبی بر روی سوخت‌وساز گلوکز و لیپیدها دارد و یکپارچگی روده را نیز حفظ می‌کند.

گیاهان دارویی خواب آورقوی

سنبل الطیب یکی از قویترین داروی گیاهی خواب آور شناخته می شود.ریشه این گیاه برای تسکین اضطراب، بی‌قراری عصبی مفید است به همین جهت به عنوان یک دارو گیاهی و درمان خانگی طبیعی می تواند به بهبود مشکل بی خواب ناشی از اضطراب و بی‌قراری کمک کند.در صورتی که از گیاه تازه آن استفاده شود، در کیفیت خواب بهبود موثر تری خواهد داشت.خاصیت آرامبخشی گل گاوزبان نیز می تواند به رفع بی‌خوابی کمک کند.

این گیاه یک آنتی بیوتیک طبیعی است

از پنیرک برای درمان سرفه و به صورت موضعی به عنوان شستشو دهنده دردرمان زخم ها استفاده می شود. دم کرده گل ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می شود.از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می کند. از آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم ها استفاده می شود.

پیشگیری از گرمازدگی

برای جلوگیری از گرمازدگی لازم است به این نکات توجه شود.لباس‌های نخی، گشاد و رنگ روشن پوشیده شود.به‌منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید از وسایلی مثل چتر، عینک، نقاب، ضد آفتاب به‌خصوص ضد آفتاب‌های دارای حداقل spf۱۵ استفاده شود.از مصرف کافئین و نوشیدنی‌های گازدار خودداری شود زیرا این موارد سیستم تنظیم دمای بدن را دچار مشکل می‌کنند. در محیط‌های سربسته و سایه قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت