بسته سلامت

دلایل خشکی دهان

خشکی دهان زمانی اتفاق می‌افتد که غدد بزاقی در دهان به اندازه کافی بزاق تولید نمی‌کنند. این وضعیت احساس خشکی در دهان را به وجود می‌آورد. علائمی مانند بوی بد دهان، خشکی گلو و لب‌های ‌ترک خورده از مواردی است که درمان خشکی دهان را بر شخص مبتلا واجب می‌سازد. بزاق بخشی ضروری از فرآیند هضم به شمار می‌رود که به مرطوب شدن و تجزیه مواد غذایی و محافظت از لثه و دندان نیز کمک خواهد کرد.

اثرات مفید کاهش مصرف نمک

کاهش مصرف نمک به میزان ۱ گرم در روز می‌تواند میانگین فشار خون سیستولیک را ۱.۲ میلی متر بر جیوه کاهش دهد و از ۹ میلیون بیماری قلبی عروقی و موارد سکته تا سال ۲۰۳۰ جلوگیری کند. کاهش ۳.۲ گرم در روز، که برای پنج سال دیگر ادامه یابد، می‌تواند از ۱۴ میلیون حمله قلبی یا سکته جلوگیری کند که تخمین زده می‌شود. کاهش مصرف نمک شامل کاهش بیماری مزمن کلیه و سرطان معده است.

عطش گرمازدگی و راهکار در طب سنتی

آب خنک برای افرادی که گرم مزاج هستند در محیط گرم خوب بوده، اما باید توجه شود به شکل ناگهانی مصرف نشود. در این گرما ابتدا فرد با روش‌های فیزیکی گرما را از خود دور کند؛ افراد باید حواسشان باشد که این گرماهای شدید می‌تواند باعث گرما زدگی شود و افرادی که در فضای باز یا محیط‌های گرم کار می‌کنند باید مایعات کافی را به بدنشان برسانند. تاکید طب سنتی بر عدم مصرف فست فودها در هوای گرم و ادویه‌های تند است.

زبان گنجشک، درختی با فواید فراوان

درمان درد روماتیسم با زبان گنجشک یک‌مشت از گل و برگ‌های درخت زبان گنجشک را به مدت ۱۵ روز در یک لیتر الکل ۶۰ درجه بخیسانید، سپس آن‌را صاف کنید، ابتدا با محلول صاف شده این الکل محل درد را شستشو دهید و سپس تفاله آن‌را بر محل درد کمپرس و ضماد کنید. استفاده از چای طبی زبان گنجشک به تنهایی یا همراه با برگ توت فرنگی، عناب و ترشک در طول چند هفته تأثیر زیادی در کاهش اسید اوریک خون نقرس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت