بسته سلامت

چای کم رنگ یا پر رنگ ؟

توصیه می شود که افراد از چای کمرنگ استفاده کنند زیرا چای پر رنگ حاوی مقادیر زیادی کافئین بوده که برای بدن مضر است. در کل اگر یک فرد دیابتی بتواند چای را بدون شیرین کننده ها استفاده کند بهترین انتخاب است زیرا مصرف مواد شیرین حاوی قند های ساده باید تا جای امکان در افراد دیابتی محدود شود. همانطور که در افراد عادی نیز مواد قندی در رأس هرم غذایی قرار داشته و کمترین سهم را به خود اختصاص می دهند.

کندش درمان شفا بخش سینوزیت

کندش را می‌توان در زمره بهترین گیاهان برای درمان مبتلایان به سینوزیت به شمار آورد.تحقیقات نشان می دهد از آن جایی که بوییدن این گیاه باعث می‌شود بیماران مبتلا وادار به عطسه‌های مکرر شوند، در نتیجه این عطسه‌ها باعث باز شدن مجاری تنفسی و خروج ترشحات سینوس‌ها می‌گردد. از اصلی‌ترین خواص روغن کندش جلوگیری از ریزش مو می‌باشد و می‌توان این روغن را از بهترین درمان‌های گیاهی ریزش مو معرفی نمود.

فواید و خواص بامیه برای سلامت بدن

این گیاه خاص سرشار از منابع فیبر است و می تواند به تثبیت گوارش شما کمک کند. فیبر بسیار بالای این گیاه، عوامل بیماری قلبی عروقی و احتمالا سرطان روده را کاهش می دهد. این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند. خوردن بامیه را با کاهش ریسک آلزایمر و دیگر بیماری های عصبی مرتبط است، مصرف مداوم آن آسیب هایی که به مغز وارد شده است را ترمیم می کند.

خواص ماش کاهش میزان کلسترول

از مهمترین خواص ماش، کاهش میزان کلسترول بدن است. براساس مطالعات آنتی اکسیدانهای موجود درماش از ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون جلوگیری می کنند.از دیگر خواص ماش، کنترل و کاهش میزان التهاب است که می تواند از قلب در برابر بیماری های قلبی محافظت کند. ماش می تواند گلوکر خون، کلسترول تام و سطح تری گلیسرید را کاهش دهد. این امر در افزایش پاسخ به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت