بسته سلامت

خواص و موارد مصرف زردآلو

زردآلو میوه ای ضد سرطان است به ویژه سرطان ریه و لوزالمعده.برای از بین بردن ترک دست و پا برگ زردآلو را در روغن بادام زمینی خیس کرده و سپس استفاده شود.برای رفع چین و چروک صورت آب زردآلوی تازه را با کمی شیر و عسل مخلوط کنید و پوست صورت را که از قبل با صابون های گیاهی تمیز کرده اید را با این مخلوط ماساژ دهید.شکوفه های خشک شده زردآلو برای بند آمدن خونریزی مفید است.

خواص خرفه برای دیابت

خرفه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای دیابت است. از خواص خرفه می‌توان به تنظیم قند خون افراد دیابتی و کاهش تشنگی در آن‌ها اشاره کرد. دانه‌های خرفه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو تاثیر قوی‌‌تری در کاهش گلوکز ناشتا پلاسما و سطح سرمی انسولین نسبت به متفورمین دارند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خرفه منبعی غنی از آهن است و با داشتن آهن می‌تواند سرعت ریزش مو‌ها را کاهش داده و از بروز طاسی مردانه و یا زناناگه ممانعت کند.

کاهش سطوح اسید اوریک خون

سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و همچنین فیبر و پروتئین است. کنگر فرنگی خاصیت دیورتیک دارد و به همین دلیل سبب دفع اسید اولیک و سایر سموم از طریق ادرار می شود. برای درمان انواع بیماری ها می توان به آن اعتماد کرد ضمن این که یک گزینه غذایی عالی برای کاهش اسید اوریک خون است. نوشیدن آب به مقدار ۲ تا ۴ لیتر (۸ تا ۱۶ لیوان) در روز، باعث می شود اسید اوریک بیشتری از کلیه ها دفع شود.

خواص کرفس برای لاغری

اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس میل کنید؛ بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین، کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول، احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. از خواص کرفس کاهش فشار خون است از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت