بسته سلامت

مراقب بینایی‌تان باشید

کولر هم می‌تواند رطوبت نسبی را در یک اتاق کاهش دهد و این عاملی برای افزایش خشکی چشم است. خشکی پیشرفته چشم می‌تواند منجر به اختلال در بینایی شود، بنابراین حتماً دمای کولرتان را پایین بیاورید و از قطره‌های چشمی برای رفع خشکی چشم استفاده کنید.سعی کنید پاک‌کننده‌های آرایشی را از چشمانتان دور نگه دارید. پاک‌کننده‌های آرایشی مقادیر زیادی کلرید بنزالکونیوم دارند که برای چشم‌ها سمی است.

این غذاها را در ایام امتحانات نخورید!

داوطلبان کنکور و دانش آموزان در وعده شام باید غذای سبک مصرف کنند تا هضم آن غذا آسان شده و خواب راحتی داشته باشند. دانش آموزان باید در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش که ممکن است خواب آور باشد بپرهیزند و همچنین از مصرف روزانه شیر و ماست شیرین غافل نشوند. قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مثل نوشابه‌های گازدار در شب امتحان به علت کافئین بالا باعث اضطراب و بی خوابی خواهند شد.

سیستم دفاعی بدن با عسل

عسل، خواص شگفت‌انگیزی روی سیستم ایمنی‌تان دارد. عسل خالص و ارگانیک تهیه کنید تا بیشترین بهره را از خواص ضدمیکروبی آن ببرید. عسل سرشار از آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از شما در برابر هر نوع باکتری مضری محافظت می‌کند. عسل و آب گرم یکی از بهترین ترکیبات برای دفع سموم و ضایعات از بدن است. به این ماده سم‌زدا سلام کرده و با سموم خداحافظی کنید.

خمیازه واکنش به کاهش اکسیژن

براساس این باوری، وقتی میزان اکسیژن بدن کم می‌شود و کربن‌دی‌اکسید افزایش می‌یابد، به خمیازه کشیدن نیاز پیدا می‌کنیم. البته هیچ اثبات علمی برای این موضوع وجود ندارد.نکته مهم درباره خمیازه کشیدن این است که کاملا غیرارادی صورت می‌گیرد و نوعی واکنش ناخودآگاه است و به‌طور خودخواسته قادر به انجام آن نیستیم؛ درست مانند پریدن پا زمانی‌که برای بررسی رفلاکس عصبی، به ناحیه‌ی زانو، ضربه وارد می‌شود.

روغن انگور مخصوص موهای سالم

روغن انگور ممکن است وضعیت مو و پوست سر شما را بهبود بخشد. اگر شما دارای شوره سر هستید، که غالباً روی پوست سر ایجاد می شود ، استفاده از روغن انگور روی پوست سر شما می تواند به شل شدن پوست مرده و ترمیم پوست کمک کند.برخی از روغنهای طبیعی از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل برای موهای شما مناسب هستند ، اما آنها باعث می شوند که موهایتان چرب شود و موها سنگین شود. روغن هسته انگور، سبک است و چنین اثری ندارد

در حالی که در استخر هستید در روزهای کرونایی
استخر باید دارای تهویه مناسب ، ضدعفونی کننده دستی باشد و هر فرد باید داری بطری های نوشیدنی، حوله ، اسباب بازی ، عینک و شناورها و ماسک های محافظ صورت جداگانه باشد.ماسک های خاصی مانند ماسک های غواصی برای آب ساخته شده است. در حقیقت ، برخی از دانشمندان در حال طراحی ماسک های غواصی هستند که از آنها به عنوان ابزار محافظ برای پزشکان و پرستاران استفاده می شود. اما ماسک های پارچه ای و شنا با هم جور در نمی آید. شما هرگز نباید یک ماسک پارچه ای را در حالی که در آب شنا می کنید بپوشید ماسک پارچه ای زمانی که خیس می شود سنگین می شود و باعث تنفس دشوار می شود.در استخر ، هنگام ورود به سرویس بهداشتی و سایر مکان ها، ماسک بزنید.

گرمازدگی در شرایط کرونایی خطرناک است
افزایش دما تاثیری در کاهش ویروس کرونا ندارد، در واقع افزایش دما سبب می‌شود تا افراد در و پنجره را باز کنند و تهویه صورت گیرد، آنچه باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و انتقال ویروس کرونا می شود، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب است. گرمازدگی در شرایط کرونایی بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث افزایش سموم و آزاد شدن آنزیم‌های عضلانی در بدن و آسیب به کلیه و کبد شود. افرادی مانند نانواها، آهنگر ها و افرادی که با قیر و آسفالت سرکار دارند و در معرض آفتاب هستند باید از تهویه های خنک کننده استفاده کنند و کسانی که در فضای بسته قرار می‌گیرند به ویژه سالمندان یا کودکان خردسال به علت عدم تهویه مناسب و ناتوانی دچار گرمازدگی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت