بسته سلامت

دیابتی ها به این گوشت لب نزنند

افراد دیابتی مانند سایر افراد باید پروتئین مصرف کنند ولی انتخاب گوشت مصرفی برای دیابتی ها باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.مصرف گوشت گاو اصلا به دیابتی ها توصیه نمی شود چون گوشت گاو دیر هضم است و ماده ای که بعد از هضم آن به وجود می آید به سختی مورد استفاده بدن قرار می گیرد. به طور طبیعی روند استفاده سلول ها از مواد غذایی در این بیماری مختل می شود و نباید ماده غذایی با هضم سخت مصرف شود.

فواید جگر سیاه

این گوشت قرمز تیره در دو نوع اصلی سفید و سیاه وجود دارد.جگر سیاه یا کبد، حاوی پروتئین، ویتامین،آهن، اسیدفولیک، ویتامینA و گروهای B ، اسیدفولیک و روی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.جگر حاوی مقادیر قابل توجهی آهن و روی است و به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود.جگر سیاه سرشار از ویتامین A است و در سلامت پوست، تقویت بینایی و بالا رفتن مقاومت بدن در برابر عفونت ها تاثیرگذار است.

ساعت مناسب خوردن چای

چای به دلیل حرارت مزاجی خود، اخلاط لزج را از مسیرهایی که در آن تجمع یافته‌اند پاک می‌کند و نوشیدن آن پس از فعالیت‌های بدنی یا فکری موجب رفع خستگی و تسکین ناراحتی‌ها می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان نشاط آور بین وعده‌های غذایی استفاده کرد. بهتر است افراد، بخصوص سردمزاجان، چای را با مصلحات آن یعنی میخک، زنجبیل، دارچین، هل یا زعفران بنوشند. در وقت خستگی یک فنجان چای بنوشید.

چای سبز برای متابولیسم سریع تر!

چای سبز به دلیل فواید سلامتی آن یکی از بهترین چای ها برای کاهش وزن است. این نوع چای اغلب به عنوان مواد اولیه برای محصولات کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن چای سبز به طور مرتب می تواند متابولیسم شما را تقویت کرده و از کاهش وزن حمایت کند.افرادی که چای سبز می نوشند نسبت به افرادی که از این نوشیدنی دلچسب بهره نمی برند، به طور متوسط ۰.۲ تا ۳.۵ کیلوگرم بیشتر وزن شان از دست داده اند.

زمان کرونا از قلب تان محافظت کنید

همیشه زمان مناسبی برای مراقبت از قلبتان است، اما محافظت از سلامت قلب و عروق در این روزهای کرونایی فایده‌ی دو برابری دارد. بدین ترتیب که نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در آینده کاهش می‌دهید، بلکه در صورت ابتلا به کووید ۱۹ شانس‌تان را برای کنترل عفونت افزایش می‌دهید؛، شما قادر خواهید بود از تشدید عفونت جلوگیری کنید. محافظت از سلامت قلب و عروق ‌‌خطر ابتلا را کاهش می دهد.

یک ضدعفونی کننده عالی اما خطرناک
وایتکس یکی از بهترین ضدعفونی کننده‌های سطوح منزل است؛ اما باید بدانید به چه اندازه‌ای آن را با آب قاطی کنید تا دچار مسمومیت نشوید! مواد دارای کُلُر انواع مختلفی دارد، از جمله پودر کلُر که ماده خطرناکی است و در همین راستا وزارت بهداشت ماده سفید کننده یا «وایتکس» را معرفی کرده که هم حاوی کلر است هم برای مردم آشنا و قابل دسترس است و هم خطرات وجود این ماده در منازل کمتر است. برای استفاده از این ماده، باید آن را به نسبت یک به ۹۹ با آب سرد رقیق کرد، به اینصورت که به ازای یک قاشق غذاخوری از این محلول باید ۹۹ قاشق آب سرد استفاده شود. افراد باید دقت داشته باشند هنگام تهیه این محلول اول آب سرد را داخل ظرف ریخته و سپس به آن وایتکس اضافه کنند و آب سرد را روی وایتکس نریزند.

بهترین میزبان کرونا ریه این افراد است
افراد دچار چاقی و اضافه وزن دچار عارضه‌های بیشتری در اثر ویروس کرونا می‌شوند و در اثر بروز عفونت هایی، چون آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند. پزشکان اعلام کرده اند سیستم ایمنی بدن افراد چاق به طور مرتب درگیر محافظت و ترمیم آسیب‌های ایجاد شده درچاقی و تجمع چربی در بدن است.افراد چاق دچار نوعی التهاب دربدن خود می‌شوند و سیستم ایمنی برای رفع این التهاب ضعیف می‌شود و دیگر از قدرت کافی برای مبارزه با ویروس کرونا برخوردار نیست.افراد چاق معمولاً دارای رژیم خوراکی سرشار از چربی، کربوهیدرات، نمک و شکر هستند و معمولاً به میزان کم از مواد خوراکی سالم و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، چون میوه و سبزیجات تازه استفاده می‌کنند به همین دلیل سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت