بسته سلامت

ماسک جوی دوسر برای پوست

این ماسک طبیعی پوست‌های مرده را از بین برده و با باکتری‌های مقابله می‌کند. برای تهیه این ماسک نصف لیوان جوی دوسر خام را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. سپس آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید و در نهایت ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چایی به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی پوست بمالید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. در نهایته صورت خود را با آب ولرم بشویید.

کاهش رفلاکس اسید و سوء هاضمه

عصاره ریشه شیرین بیان اغلب برای تسکین علائم سوء هاضمه مانند رفلاکس اسید معده، ناراحتی معده و سوزش سر دل استفاده می شود. در یک مطالعه ۳۰ روزه روی ۵۰ داوطلب بزرگسال مبتلا به سوء هاضمه، مصرف یک کپسول شیرین بیان ۷۵ میلی گرمی دو بار در روز سبب بهبود قابل توجهی در علائم بیماران در مقایسه با دارونما شد. عصاره ریشه شیرین بیان و گلیسیریزین آن ممکن است به درمان زخم معده کمک کند.

خوراکی های برای دفع سنگ کیسه صفرا

مصرف روزانه ۸ لیوان آب باعث جلوگیری از تشکیل سنگ در کیسه صفرا و کلیه ها می شود. استفاده از گیاهان دارویی و دمنوش ها در وعده های غذایی باعث کاهش بیماری و مانع تشکیل سنگهای کلیه و کیسه صفرا می شود. مصرف آب سیب باعث نابودی سنگ در کیسه صفرا می شود مصرف این میوه باعث کاهش کلسترول در کبد، جلوگیری از تشکیل سنگ و کاهش درد در نواحی کلیه و کیسه صفرا می شود.

درمان درد مفاصل با زنجبیل

یکی از هزاران خواص دارویی زنجبیل درمان درد مفاصل است، با استفاده از گیاه دارویی مفیدی مثل زنجبیل درد مفاصل را می توانید تسکین دهید. کارشناسان توصیه می کنند که موثرترین راه برای دستیابی به فواید زنجبیل مصرف مکمل آن بصورت روزانه و به مقدار ۱۰۰-۲۲۵ میلی گرم می باشد. بهتر است قبل از مصرف مکمل های زنجبیل با پزشک نیز مشورت کنید زیرا ممکن است که با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت