بسته سلامت

بهترین گیاه برای کاهش قند خون

سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود. گشنیز با تحریک ترشح انسولین به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این تأثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند. خاصیت ضدالتهابی، برطرف کننده علایم آرتریت و محافظت از بدن در برابر عفونت‌های ادراری را از جمله خاصیت‌های گشنیز است.

نخود از سنگ کلیه جلوگیری می کند

از خواص نخود این است که در صورت مصرف نخود می‌توان از بروز سنگ کلیه جلوگیری کرد. نصف فنجان نخود را در آب خیس کنید و یک شب آن را کنار بگذارید و روز بعد آن‌ را همراه با عسل میل کنید تا از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری کنید.. نخود از منابع سرشار اسید آمینه، تریپتوفان و سروتونین به شمار می رود و نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و خواب دارد. مصرف تریپتوفان در شب، سبب ایجاد آرامش در فرد می شود.

توت به تصفیه خون کمک می کند

توت خون صالح در بدن تولید می‌کند به همین خاطر در رفع کم‌خونی و تصفیه خون مفید است و با رطوبت‌رسانی به مغز می‌تواند آرام‌بخش خوبی باشد. از ضماد برگ خشک آن با روغن زیتون، در درمان سوختگی پوست و همچنین براى نرم کردن سینه، رفع سرفه، آسم، عوارض سل و سایر ناراحتى‌‏هاى سین‌ه‏اى از دم‏کرده آن استفاده مى‌‏شود. غرغره با آب یا رب آن براى زخم و جوش‌هاى دهان و کاهش التهاب گلو مفید است.

نکات مهم برای کاهش ابتلا به بیماری

از تنش‌های زیاد روانی مثل خشم و پرخاشگری پرهیز کنید؛ زیرا به مزاج هوا کمک می‌کند و عوارض آن را افزایش می‌دهد. خونگیری تنها با تشخیص پزشک متخصص.خودداری از مصرف زیاد نوشیدنی‌های گرمی بخش و بسیار رطوبت‌آور. به حداقل رساندن مصرف غذاهای مولد خون از جمله انواع گوشت بویژه گوشت قرمز از جنبش‌های بیش از حد بدنی خودداری کنید. ورزش‌های معتدل هر بامداد پیش از صبحانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت