بسته سلامت

بهترین «ضد عفونی کننده» دست

احسانی، متخصص پوست درباره «بهترین ضدعفونی کننده دستها در برابر ویروس کرونا»، گفت: بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا شستن دستها با آب و ترکیبات شوینده غیر صابونی است.در صورتی که به آب و صابون دسترسی نداشته باشیم می‌توانیم از الکل یا ژل‌های ضدعفونی کننده استفاده کنیم؛البته قدرت پاک کنندگی الکل بیشتر از ژل‌های ضد عفونی کننده است اما خشک کنندگی دستها توسط الکل بیشتر از ژل است.

زنجبیل و سنگ کیسه صفرا

افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا ممکن است با خوردن این گیاه وضعیت بدتری پیدا کنند. کیسه صفرا یک ساختار کیسه مانند کوچک است که در زیر کبد است و با مجرای صفراوی به آن متصل است. کیسه صفرا به عنوان یک مرکز ذخیره سازی برای صفرا است که به عنوان شکننده چربی در روده عمل می کند.کیسه صفرا، صفرا را در خود نگه می دارد تا زمانی که دستگاه گوارش برای شکستن چربی به آن نیاز دارد.

تقویت ریه ها با ماساژ

انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می تواند در بهبود گردش خون و خون رسانی و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد. انجام حجامت که این روزها در فضای مجازی برای پیشگیری از کرونا بازتاب داشته است، هیچ تاثیری در درمان و کنترل این بیماری ندارد بنابراین هیچ ضرورتی به ویژه در شرایط حال حاضر جامعه برای انجام حجامت وجود ندارد.

زمانی که غذا خوردن چاق تان می کند

نه تنها آنچه که می‌خورید، بلکه زمان غذاخوردن هم فاکتور مهمی در افزایش مشکلاتی نظیر چاقی است. شام دیرهنگام موجب افزایش قندخون و کاهش روند چربی سوزی می‌شود.به طورمیانگین، حداکثر میزان قندخون بعد از صرف شام دیرهنگام در مقایسه با زود شام خوردن، حدود ۱۸ درصد بالاتر است. همچنین میزان چربی سوزی حدود ۱۰ درصد کمتر است.به گفته محققان، این تأثیرات حتی در افراد چاق یا مبتلا به دیابت بیشتر است.

شیر شتر همانند یک دارو

شیر یک نوشیدنی مناسب برای حفظ سلامت عمومی‌تان است؛ اما از شنیدن مزایای نوشیدن شیر شتر حیرت خواهید کرد. بله، شیر شتر نه تنها به حفظ سلامتتان کمک می‌کند بلکه در صورت ابتلا به هر بیماری، مانند یک دارو نیز عمل می‌کند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما تحقیقات بسیاری وجود دارند که در آن‌ها مشخص شده است که خیلی از افراد مشکلات و بیماری‌هایشان را با نوشیدن ۱ ماه از این شیر برطرف کرده‌اند.

کدام میوه‌ها با مزاج شما سازگارتر است؟
با توجه به گرم شدن هوا و فصل تابستان میوه‌هایی مثل:خیار، هندوانه، خربزه و طالبی سبزیجاتی اعم از کاهو، کدو، کلم در بافت غذایی خودشان سبب می‌شود تا آب بدن ما تامین شود که از عطش و تشنگی فرد جلوگیری می‌کند، گیاهان دارویی هم می تواند موثر باشد مانند: اسفرزه، قدومه، خاکشیر همراه با آب خنک باید میل شود تا رفع تشنگی کند. کسانی که مزاج سرد و‌ تر دارند به طوری که بلغمی مزاج هستند آب بدن آن‌ها به اندازه کافی وجود دارد اگر از این موارد استفاده کنند ممکن است باعث ایجاد درد مفاصل شود، به همین دلیل خوردن هندوانه در فصل سرما اشتباه است. یا کسانی که مزاج گرم و خشکی دارند، نیاز بیشتری به تری جات دارند در غیر این صورت در پوست آن‌ها ایجاد خشکی می‌شود.

سرکه بهترین شوینده
در مرحله ضدعفونی برخی از افراد مایع ظرفشویی، پرکلرین را توصیه می‌کنند. به باور بنده برای میوه‌هایی همچون توت فرنگی، زرد آلود که از حساسیت ویژه برخوردارند و مواد شیمیایی را جذب می‌کنند. توصیه می‌شود به‌جای مواد شیمیایی از سرکه و نمک به شکل مخلوط شده استفاده شود. در مرحله دوم به ازای هر کیلوگرم ماده غذایی ۵ قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کرده و به میوه و سبزیجات اضافه کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن نگهداری کنند. این در حالی است که برخی افراد در این مرحله شست‌وشو از وایتکس استفاده می کنند، در حالی که از لحاظ علمی تنها ماده شیمیایی پرکلرین برای شست‌وشوی مواد غذایی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت