بسته سلامت

گل گاوزبان برای تقویت قلب

جوشانده گل گاو زبان ایرانی، برای تقویت قلب و سیستم عصبی و کاهش اضطراب بسیار سودمند است. مقدار مصرف روزانه گاوزبان برای هر فرد بالغ حدود ۵ گرم است که باید در حجم حدود یک ونیم لیوان آبجوش به مدت ۱۰ دقیقه به صورت آرام و ملایم جوشانده شود. افزودن لیموعمانی یا آب لیمو به جوشانده گاوزبان ضروری نیست ولی آن را خوشرنگ و خوشگوار می کند و مهمتر از آن، برای افراد دارای تپش قلب مفید است.

خاصیت ضد میکروبی نمک برای دندان

نمک به دلیل خواص ضد میکروبی و ضدعفونی کننده خود، از قرن‌ها پیش، به عنوان پاک‌کننده و ضدعفونی کننده دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. درمان خانگی پوسیدگی دندان با نمک، از ساده‌ترین راه‌ها برای سلامتی دندان‌هاست. بسیاری از قدیمی‌تر‌ها هنوز هم از روش مسواک زدن با نمک و دهانشویه آب نمک، برای بهداشت دهان و دندان‌های خود استفاده می‌کنند. از دهانشویه با نمک دریا استفاده کنید.

میوه خشک موجب افزایش وزن است

میوه خشک می‌تواند منجر به افزایش وزن شود زیرا خشک کردن میوه اندازه آن را کاهش می‌دهد اما کالری موجود در آن را کاهش نمی‌دهد. از آنجایی که حجم میوه کمتر شده است احتمالا مقدار بیشتری مصرف می‌کنید تا احساس سیری پیدا کنید و به مصرف کلی کالری شما افزوده می‌شود.اگر به دنبال کاهش وزن هستید، استفاده از میوه‌های تازه در رژیم غذایی‌تان توصیه می‌شود به‌ویژه زمانی که جایگزین غذاهای پرکالری و ضعیف باشد.

عوارض احتمالی پرخوری عصبی

عزت نفس منفی و مشکلات در روابط و عملکرد اجتماعی، کم‌آبی بدن که می‌تواند به منجر به برخی عارضه‌ها مانند نارسایی کلیه منتهی شود، مشکلات قلبی مانند ضربان قلب نامنظم یا نارسایی قلبی عروقی، پوسیدگی شدید دندان یا آسیب لثه دوره‌های نامنظم قاعدگی یاد مختل شدن آن در زنان، مشکلات گوارشی، افسردگی، اختلال‌های شخصیتی یا اختلال دو قطبی، سوء مصرف الکل یا مواد مخدر،خودآزاری، افکار خودکشی یا خودکشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: ترک فعل برخی مدیران باعث شد تا در استان

بیشتر

بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت