بسته سلامت

خواص جالب تخم کدو

تخم کدو منبع خوبی از فیبر خوراکی است. رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که می تواند به حفظ سطح تستوسترون و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند. تخم کدو حاوی تریپتوفان است؛ اسید آمینه ای که به فرد کمک می کند به خواب برود. دو ماده روی و منیزیم نیز کمک کننده هستند. مصرف روزانه به بهبود خواب کمک می کند.

دفع موادزائد بدن با دمنوش بابونه

برای دفع مواد مضر بدن از موادی مانند دمنوش بابونه استفاده کنید که علاوه بر دفع مواد مضر از طریق ادرار و تعریق باعث تنظیم قند و چربی خون هم می‌شود. همچنین از روغن های مفید مثل زیتون برای رفع مواد زائد کمک بگیرید. مالش ایجاد شده در هنگام استفاده از روغن مواد زائد را به سمت پوست می‌آورد، استفاده از روشور به علت مواد معدنی که داراست، باعث می‌شود این مواد مضر از بدن خارج شود و به سطح پوست بیاید

خواص خاکشیر برای رفع آکنه و لک

خاکشیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است و آکنه و جوش را درمان می کند و صورت را پاکسازی می نماید .برای درمان جوش فقط کافیست ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک دوم فنجان عرق شاه تره و کاسنی مخلوط کنید و سه هفته بخورید.خاکشیر می تواند پوست صورت را روشن کند و لک های پوستی را درمان نماید بهتر است ۲ قاشق خاکشیر را با رنجیبین خیسانده شده و صاف شده مخلوط کنید و ۳ هفته بخورید.

خواص و اثرات دارویی گیاه خرفه

مصرف خام یا پخته خرفه در رفع التهاب‌های داخلی بدن مانند التهاب دستگاه گوارش و ادراری مفید است. جوشانده حاصل از مخلوط خرفه با کاهو یا گل‌گاوزبان، اثر مفیدی در رفع تشنگی و احساس گرما دارد. خرفه در موارد سرفه‌های مقاوم مزمن، بی‌خوابی، رفع التهابات داخلی بدن، دفع اخلاط خونی، ناراحتی‌های عصبی و خونریزی‌های لثه‌ها موثر است که ‌ با جویدن برگهای تازه خرفه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت