بسته سلامت

فواید روغن ماهی برای قلب

امگا ۳ یک نوع چربی در خون است که بدن به آن نیاز دارد. اگر مقدار آن زیاد باشد، خطر بیماری قلبی افزایش پیدا می‌ کند. روغن ماهی به کاهش سطح تری گلیسیرید بالا و فشار خون کمک می کند‌.مصرف روغن ماهی و خودِ ماهی نیز تا حد زیادی کلسترول بد را پایین می آورد. اگرچه منابع مختلف، فواید دیگر روغن ماهی را برای سلامت قلب اعلام کرده‌ اند‌. مصرف ماهی می‌ تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

بیشتر غذاهای گیاهی بخورید

یک اصل مفید برای تغذیه این است که نود درصد تغذیه‌تان از غذاهای گیاهی و طبیعی باشد، یعنی سبزیجات و میوه‌ها و دانه‌ها و حبوبات. یک رژیم غذایی سرشار از این مواد غذایی و با گوشت و لبنیات کمتر می‌تواند تا ۳۶ درصد ریسک آلزایمر را کاهش دهد. پس رژیم غذایی‌تان حتماً پُر از غذاهای گیاهی و سالم باشد و سبزیجات خام زیاد بخورید؛ پیاز خام، لوبیا، گوجه‌فرنگی و مغزها انتخاب‌های بسیاری سالمی هستند.

این ماده غذایی ضد سرطان است!

آنتی‌اُکسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی از انواع بیماری‌های مهلک محافظت می‌کند که سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی ازجمله این موارد است. این میوه همچنین به تقویت بینایی و مدیریت دیابت کمک کرده و مهم‌تر از همه می‌تواند برای زنان باردار مفید باشد. آب گوجه فرنگی می‌تواند به طور قابل توجهی وزن بدن، چربی بدن را کاهش داده و می‌تواند سطح کلسترول را پایین آورد. گوجه فرنگی منبع خوبی از آنتی اکسیدان است

خواص و فواید روغن کنجد

از خواص روغن کنجد سیاه این است که سرشار از منیزیم است و می‌تواند به جلوگیری از فشار خون کمک کند. علاوه‌ بر این دانه کنجد سیاه سرشار از سسامولین است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترل کمک کند. این دو خاصیت دانه کنجد سیاه به سلامت قلب کمک می‌کنند. کنجد سیاه همچنین سرشار از فیبر، مواد آنتی اکسیدان مانند لیگنین و مواد فیتوشیمیایی مانند فیتواسترول است که می‌توانند از ابتلا به سرطان روده جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت