بسته سلامت

اومیکرون تا چند روز منتقل می‌شود؟

قرنطینه برای سویه اومیکرون، ۵ روز است اما خیلی از شواهد نشان‌دهنده این است که تا ۱۰ روز نیز قابلیت سرایت وجود دارد. علائم غالب معمولا آبریزش بینی، سردردهای شدید و عطسه هستند. درصورت تشدید علائم و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری‌های قلبی و یا مشکلات کلیوی و سرطان‌ها بهتر است فرد به پزشک مراجعه کند. درصورت تشدید علائم و سرطان‌ها بهتر است فرد به پزشک مراجعه کند.

خاصیت بهبود زخم توسط آلوئه ورا

اولین خاصیت مهمی که در گیاه آلوئه‌ورا مورد تحقیق قرار گرفت، خاصیت التیام‌بخشی و بهبود زخم بود. پلی‌ساکارید‌ها یا هورمون‌های رشدی که در این گیاه است، می‌تواند با تاثیر روی سلول‌های پوستی به‌خصوص فیبروبلاست‌ها باعث تحریک فعالیت یا تکثیر فیبروبلاست‌ها و همچنین افزایش محتوای کلاژن در بافت شود که نتیجه آن سفت شدن پوست، جمع شدن زخم و افزایش قدرت ترمیم در بافت و مفید در دندانپزشکی است.‌‌‌‌‌‌

بهبود سیستم ایمنی بدن با آویشن

آویشن می تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای مسمومیت، بهبود وضعیت سیستم ایمنی، درمان آکنه، سرطان روده بزرگ،باشد اما برای برخی افراد همچون بارداران مناسب نیست. بیماران کلیوی و افراد دارای تنگی نفس می بایست برای بهبود و کاهش بیماری، از ترکیب یک قاشق مرباخوری عسل را با ۱۰ گرم گیاه آویشن دمنوش تهیه کرده و آن را میل کنند. آویشن باعث کاهش ضربان قلب، افت دمای بدن، بروز حالت تهوع می شود.

چای کوهی برای رفع بی خوابی

مصرف چای کوهی در رفع و درمان بسیاری از مشکلات کم خوابی و بد خوابی مؤثر است پس اگر به کم خوابی و یا خواب نامنظم دچارید چای کوهی مصرف کنید.عصاره چای کوهی می تواند از تشکیل آمیلوئید در سر پیشگیری کند. مصرف چای کوهی اشتها آور است و برای افرادی که در سالمندی به بی اشتهایی و کم اشتهایی دچار هستند به منظور اشتها آوری همچنین برای کودکانی که دچار ضعف بدنی هستند توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت