بسته سلامت

دیابتی ها این ماده قرمز را نخورند

در حالی که گوشت شتر مرغ عاری از قند است، گوشت قرمز برای افرادی که قند خون بالا دارند، توصیه نمی شود. خوردن بیش از حد گوشت قرمز برای قلب خوب نیست، به خصوص برای بیماران دیابتی با این حال پزشکان می گویند که شتر مرغ کاملاً مفید است، حتی اگر شما مبتلا به دیابت باشید. شاخص کلیسمی گوشت شترمرغ صفر است و انتظار نمی رود که باعث افزایش سطح گلوکز شما شود و از مصرف آن خودداری کنند.

شیر بر پایه گیاهی بعد از ۴۰ سالگی

اگر شما نفخ دارید، زمان آن رسیده است که غذاهایی را که باعث نفخ می‌شوند از رژیم غذایی شما حذف شوند. با افزایش سن، بدن ما نمی‌تواند لاکتوز را به همان اندازه که نیاز بدن است تجزیه کند. وقتی نتوانیم چیزی را هضم کنیم نفخ معده شروع می‌شود. در ۴۰ سال به بالا از خوردن لبنیات دوری کنید. با انجام این کار شاهد بهبودی خواهید بود. اگر فکر می‌کنید که شیر زیاد می خورید ‌بهتر است آن را با شیرهای گیاهی جایگزین کنید.

زردک سلامت قلب را بهبود می بخشد

زردک حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، که به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند و باعث کاهش فشار خون و استرس روی قلب می شود. مقادیر زیاد فولات موجود در این گیاه ریشه باعث کاهش سطح هموسیستئین در خون می شود که با خطر بیشتری از بیماری های قلبی همراه است. فیبر موجود در این ریشه به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. ، این سبزیجات در جلوگیری از سکته مغزی، کمک می کنند.

گوجه و روغن زیتون زوج غذایی مفید

افزودن چربی‌های سالم مانند روغن زیتون به سبزیجات می‌تواند به بدن در جذب بهتر مواد مغذی گیاهی کمک کند.کسانی که در طول هفته از گوجه‌فرنگی همراه با روغن زیتون استفاده می‌کنند، سطح لیکوپن را به‌طرز چشمگیری در بدن افزایش می‌دهند.لیکوپن ماده مهمی است که در گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و هندوانه یافت می‌شود و رنگ قرمز آن‌ها را می‌سازد. دریافت این ماده خطر ابتلا به سرطان ‌ را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت