بسته سلامت

خواص مویز برای درمان کم خونی

مصرف مویز خواص و فواید بسیاری را به همراه دارد، همچنین مصرف مویز به درمان برخی از بیماری ها، سلامت بدن و زیبایی، درمان کم خونی و ریزش مو کمک شایانی می کند. آهن مویز به گردش خون در بدن و فولیکول های مو کمک می کند. این تنظیم رشد و درمان ریزش مو را تضمین می کند و باعث می شود که مو به طور کامل درمان شود. سطح ویتامین ث و آهن در جذب مواد معدنی مختلف به تغذیه عمیق تارهای مو کمک می کند.

دیابت با این گیاه سبز نابود می شود

مصرف منظم و به اندازه جوانه های ماش برای افراد مبتلا به دیابت و کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، مفید است. این مزایای جوانه ماش عمدتا به دلیل کم بودن شاخص گلیسمی آن است.شاخص گلیسمی پایین، بدین معنی است که قند را به سرعت جریان خون وارد می کند و از این طریق مانع از افزایش ناگهانی میزان قند خون و کمک به کنترل دیابت می شود علاوه بر این سطح قند خون ما را نیز کنترل می کند.

فقر آهن با کودکان چه می کند؟!

هرگز نباید به بهانه سیاهی دندان و یا یبوست از دادن شربت آهن به کودکان صرفنظر کنیم، چون این فقر آهن فقط کم خونی و مشکلات جسمی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث مشکلات یادگیری، ذهنی و رفتاری در آنها نیز می‌شود. باید با مصرف ملین‌ها عوارض یبوست را جبران کرد، می‌توان شربت آهن را محلول در آب یا در آب پرتقال یا گوجه فرنگی به کودک داد یا ته دهان بریزند، اما درمان آهن بسیار ضروری است.

در مصرف سالاد احتیاط کنید

در مصرف سالادها باید احتیاط شود و تا جاییکه ممکن است پیش از غذا خورده شوند و همراه غذا خورده نشوند. از سالاد کاهو نباید همراه غذاهایی که قالب آنها گوشت است استفاده شود.سالادهایی که مزاج معتدل مایل به گرم دارند مثل جوانه، هویج رنده شده، کرفس و روغن زیتون و سبزی جعفری و ریحان و آب نارنج، رب انار، کشمش و مویز سالادهای خوبی هستند.باید به این نکته توجه داشت که تا حد امکان باید اجزای سالاد زیاد نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت