بسته سلامت

خطرات دوش آب سرد

در حالی که بعضی از افراد به خواص آرام بخش حمام آب سرد ایمان دارند، بعضی دیگر ترجیح می دهند که گرما را برای بهبود درد عضلانی ، مثل بطری آب گرم یا پتو گرما استفاده می کنند. اگر در حال تلاش برای خوابیدن هستید بهتر است با آب گرم دوش بگیرید. اگر می خواهید آرامش بخشی بیشتر داشته باشید، ۲۰ دقیقه روزانه ورزش کنید و با آب گرم دوش بگیرید. گرفتن دوش سرد، برای کسی که سکته کرده خطر بزرگی دارد.

نوشیدن زیاد آب چه عوارضی دارد؟

مصرف زیادی آب می تواند بر روی کلیه فشار وارد کند، تابه طور مداوم عمل کنند.کلیه ها می تواند حدود یک لیتر مایع را در یک ساعت از بدن فیلتر کند. با نوشیدن بیش از حد آب همراه با آهن در آن اتفاق می افتد.اضافه بار آهن نه تنها زیان آور است، بلکه در موارد نادر نیز ممکن است موجب مشکلات مربوط به کبد شود. .هنگامی که بیش از حد آب بنوشید، کلیه ها به طور پیوسته عمل می کنند و در نتیجه، شما باید تند تند به دستشوئی بروید.

مواردی که باید درباره کبد چرب بدانید

بیشترین افزایش قند خون، ناشی از مصرف نوشیدنی های گوناگون است این شامل آب میوه و شیر و همچنین قهوه یا چای با شکر است. غذاهای تهیه شده با قند نیز موجب افزایش سطح قند خون می شوند. وقتی سطح قند خون بالا
می رود، قند برای انرژی به کار می رود و مقدار کمی در ماهیچه و کبد شما ذخیره می شود، درست چند دقیقه بعد از خوردن نوشیدنی حاوی شکر، تری گلیسیرید خون افزایش می یابد.

سلامت بدن در برابر موبایل و وای فا

محل قرارگیری مودم باید جایی در منزل باشد که زیاد در آن رفت و آمد ندارید. مودم را نباید در اتاق خواب قرار دهید. شب ها نیز حتما آن را خاموش کنید. بهتر است کلا از لوازم وایفای یا بی سیم استفاده نکنید. مثلا به جای استفاده از هدفون های بی سیم ، از هدفون های سیم دار استفاده کنید. زمانی که از موبایل خود استفاده نمی کنید آن را روی حالت پرواز قرار دهید. قبل از خواب نیز گوشی همراه را داخل رختخواب نبرید.

خواص بی نظیر هل

دانه هل تقویت کننده معده، ضد نفخ است؛ همچنین به هضم غذا نیز کمک می کند.جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند. دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند و با از بین بردن نفخ دردهای شکمی را تسکین می بخشند. برای استفاده از خواص آن را داخل قوری چایتان بیندازید و بنوشید.

خستگی بعد از غذا می تواند نشانه حساسیت غذایی باشد

احساس خستگی و خواب آلودگی بعد از خوردن غذا می ‎تواند نشانه این باشد که بدن در هضم غذای خاصی مشکل دارد زیرا به آن حساسیت دارد. حساسیت غذایی می ‎تواند بعد از خوردن غذا درفرد احساس سنگینی، نفخ و خستگی ایجاد کند که شایع ترین نوع حساسیت غذایی مربوط به گندم و لبنیات است؛ اگرچه حساسیت غذایی می ‎تواند شامل خیلی از مواد غذایی دیگر نیز باشد. راه حل های پیشنهادی: فرد باید به غذاهایی که می ‎خورد و احساسی که بعد از خوردن آن غذا به او دست می ‎دهد دقت کند تا دریابد به کدام نوع از مواد غذایی حساسیت دارد و سپس با نخوردن آن غذا تا چند هفته نسبت به داشتن حساسیت به آن اطمینان حاصل کند. این راهکار چیزی بین ۳ تا ۴ هفته زمان می‎ برد.

فواید روحی و روانی باغبانی
انجام حفاری بر روی خاک، کاشت و انجام دیگر فعالیت های باغبانی باعث افزایش قدرت دستان شما می ‎شود و بنابراین باغبانی کردن روشی عالی برای تقویت قدرت دستان و انگشتان شما است. استنشاق نوعی باکتری سالم که در خاک زندگی می ‎کند، می ‎تواند سطح سرتونین موجود در بدن را افزایش دهد و باعث از بین رفتن استرس و ایجاد احساس خوشبختی در فرد شود و فقط کافیست که در یک باغ قدم بزنید و نفس عمیق بکشید. خبر خوب برای افرادی که از اضافه وزن رنج می ‎برند این است که باغبانی یک ورزش با شدت متوسط محسوب می ‎شود و با توجه به گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها با انجام ۱ ساعت فعالیت باغبانی ‎سبک درروز، قادر به سوزاندن ۳۳۰ کالری خواهید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت