بسته سلامت

تاثیر گوجه فرنگی در جذب چربی

گوجه فرنگی جزو مواد مغذی کم کالری است و باعث جلوگیری از جذب چربی در بدن می‌شود؛ بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید در طول روز از آن استفاده کنید. پروتئین موجود در گوجه فرنگی برای ترمیم سلول‌ها و ساخته شدن ماهیچه‌ها مناسب خواهد بود. اگزما باعث بروز شوره سر در افراد می‌شوند؛ بنابراین مصرف گوجه فرنگی می‌تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند و از بروز شوره جلوگیری خواهد کرد.

قبل از خواب شکلات تلخ نخورید!

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و مغز را بیدار نگه می دارد.

چرا باید به خواب‌تان اهمیت دهید؟

خواب شبانه بین ۷ تا ۹ ساعت، باعث بهبود عملکرد مغز و بدن برای فعالیت‌ های روز بعد می‌ شود. در صورتی که خواب شبانه کافی نداشته باشید، بخصوص اگر این موضوع در شب‌های متعددی تکرار شود، شاهد تحلیل قوای بدنی خود خواهید بود.خواب کافی برای سلامت روحی و جسمی ما واجب و ضروری است. خوابیدن به‌اندازه‌ی غذا خوردن و نفس کشیدن برای بدن ما مهم است.خواب در تمرکز، بهره‌وری بالا رابطه مستقیم دارد.

هوای روده هایتان را داشته باشید

روده از مهم ترین اعضای بدن است که برای هضم غذا باید سلامت آن را حفظ کنید. برخی از غذاها برای روده بسیار مضر هستند و به توصیه متخصصان روده نباید بخورید. غذاهای سرخ شده سرشار از چربی هستند و می توانند باعث اسهال شوند. سس ها، تکه های چرب گوشت و دسرهای کره ای یا خامه ای نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. مرکبات سرشار از فیبر و اسیدی هستند باعث ناراحتی معده در برخی افراد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت