بسته سلامت

نسخه خانگی کاهش عرق

می توانید با کاهش موارد زیر، عرق را کاهش دهید:استفاده از ضد عرق های بدون نسخه بر روی منطقه آسیب دیده. برای خلاص شدن از باکتری ها روزانه حمام کنید. پوشیدن کفش و جوراب ساخته شده از مواد طبیعی. اجازه دهید پا های شما نفس بکشد.جوراب های خود را مرتباً عوض کنید عرق می تواند ناشی از یک واکنش عاطفی مانند اضطراب، یک مریضی باشد. اگر تکرار شد باید به پزشک مراجعه کنید.

موج دوم کرونا در سرما

رئیس آزمایشگاه ملی آنفلوانزا، گفت: انتظار داریم در پاییز و زمستان با موج دوم بیماری کرونا روبرو باشیم، در نتیجه زمستان سختی داریم.مختاری آزاد، افزود:افرادی که در آزمایشگاه ملی آنفلوانزا مشغول فعالیت هستند، آزمایشگاهی نیستند بلکه علمی و استادند و به همه موارد می‌نگرند.ظاهراً ویروس کووید ۱۹ رو به کاهش است اما با توجه به ماهیت و بقای ویروس انتظار داریم در پاییز و زمستان امسال با موج دوم بیماری روبرو باشیم.

خاصیت شگفت انگیر خربزه

از آنجایی که خربزه حاوی حجم بسیار بالایی کاروتنوئید می باشد، ضدسرطان است و خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد زیادی کاهش می دهد. مصرف منظم این میوه، بدن را از تشکیل بافتهای سرطانی دور می کند. ویژگی های ادرارآور بودن خربزه در درمان بیماری های کلیوی و تمیز نگه داشتن کلیه موثر است. ترکیب خربزه و لیموترش، نقرس را درمان می کند. خربزه ها مانند بیشتر میوه ها برای کم کردن وزن ایده آل هستند.

دلایل خشکی دهان

برخی شرایط خواب مانند آپنه انسدادی خواب و خروپف می‌تواند باعث خشکی دهان شود. هر شرایط دیگری که تنفس از طریق بینی را مشکل می‌کند نیز می‌تواند عامل خشکی دهان باشد. با افزایش سن، همه بافت‌های نرم بدن ازجمله پوشش دهان و گلو کلاژن از دست می‌دهند. از سوی دیگر، غدد بزاقی نیز بزاق کمتری تولید می‌کنند. بالا بودن سطح قند خون می‌تواند باعث کم‌آبی بدن و درنتیجه خشکی دهان شود.

این فلز دشمن کرونا است

طبق گفته یک دانشمند انگلیسی، دستگیره‌های در‌های خانه و مکان‌های دیگر باید از جنس «مس» باشند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. ویروس کرونا می‌تواند روی پلاستیک و فولاد سه روز باقی بماند و باعث انتقال ویروس کرونا شود اما مس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود طی چهار ساعت ویروس را از بین می‌برد. تختخواب‌های مسی می‌توانند به پزشکان در کنترل و پخش نکردن عفونت‌های ویروسی کمک کنند.

فواید دیدن خواب بد چیست؟
اگر شب خواب بدی دیدید، شاید فایده‌ای برای‌تان داشته باشد؛ مطالعات نشان می‌دهد که ترسیدن در خواب به مهار ترس در بیداری کمک می‌کند. وقتی کسی بعد از دیدن خواب بد بیدار می‌شود، بخشی از مغز او که کار واکنش‌ در برابر ترس را انجام می‌دهد، بسیار فعال‌تر است.آنها به این نتیجه رسیدند که خواب‌های بد راهی برای آمادگی افراد در برابر ترس‌های زمان بیداری هستند.متخصصان دریافتند که هرچه بیشتر خواب‌های ترسناک ببینیم، فعالیت منطقه مهار ترس در مغز ما بیشتر می‌شود.آنها متوجه شدند که ارتباط عمیقی میان احساسات ما در خواب و بیداری وجود دارد؛ خواب‌های بد راهی برای شبیه‌سازی موقعیت‌های ترسناک و تمرینی برای تجربه موقعیت‌های مشابه در هنگام بیداری است.

ضدعفونی‌کننده الکلی بهتر است یا نانویی؟

در حال حاضر ضدعفونی کننده‌های پایه الکلی در بازار رواج بیشتری دارد اما ضدعفونی‌کننده‌های پایه نانویی کیفیت متفاوتی از آنها دارد و تولیدکنندگان این مواد نانوی معتقدند ضدعفونی‌کننده‌های نانویی ماندگاری بیشتری دارند.تولید کننده یکی از این ضدعفونی‌کننده‌های نانویی درباره ساختار این مواد توضیح داده‌است که در تولید آنها از نانوذرات نقره و پراکسیدهیدروژن استفاده می‌شود که ترکیب این دو رادیکال‌های آزاد را رها می کند. همین موضوع باعث می شود بعد از تبخیر مایعات هم نانوذرات بر سطوح باقی بماند، اما ضدعفونی‌کننده پایه الکلی ماندگاری کمتری نسبت به آنها دارد و سریع تبخیر می‌شود. کشورهای پیشرفته هم برای ضدعفونی معابر شهری از مواد نانویی استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت