بسته سلامت

باریجه در درمان صرع موثر است

گیاه باریجه در درمان صرع، بواسیر، بیماری‌های عصبی، ضعف معده، کبد و طحال مؤثر است. این گیاه ملیّن و ضد نفخ است و برای تنگی نفس و سرفه کهنه و نرم کردن سینه اثرات مفیدی دارد. عصاره این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد قارچی و ضد تشنج است اما برای اشخاص گرم‌مزاج مضر است. نوشیدن مخلوط آن با آب برای رفع سوزش مجرای ادرار و بواسیر بسیار مفید است.

بازی‌های فکری انجام دهید

با انجام بازی‌های فکری مغز می‌تواند مسیر‌های عصبی جدیدی بسازد و ارتباطات بیشتری ایجاد کند. بازی‌های فکری ظرفیت بیشتری از توانایی‌های مغز را درگیر می‌کند. سعی کنید برای به خاطر سپردن کار‌های مهم خود فقط به چشم‌ها تکیه نکنید. حس‌های شنوایی، بویایی و لامسه می‌تواند در تقویت حافظه کوتاه مدت موثر باشد. مغز برای شارژ شدن به استراحت نیاز دارد. بهتر است ساعت خواب خود را تنظیم کنید.

ریزش مو ناشی از کرونا

یک متخصص پوست و مو گفت: قطع ریزش موی ناشی از کرونا به مرور زمان طی ۶ ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد. امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض کرونا بر پوست و مو اظهار کرد: تلوژن افلوویوم نوعی ریزش ناگهانی مو است که به صورت ریزش کلی مو‌های سر ایجاد می‌شود. داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی نیز تأثیر بسزایی درجلوگیری از ریزش مو دارد.

درمان سرفه با پرتقال

معمولا برای درمان سرفه در هوای سرد از دمنوش‌های گیاهی استفاده می‌شود اما جالب است بدانید از میوه‌هایی مانند پرتقال هم می توان استفاده کرد. از طرفی با سرد شدن هوا ریه‌ افراد درگیر و باعث ایجاد سرفه و خلط در گلو می شود. شاید شما هم یکی از این افراد باشید. این بار از پرتقال بخارپز برای درمان سرفه استفاده کنید. بهتر است قبل از شام آن را تهیه و یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت