بسته سلامت

نوشیدن آب شب مانده

برخی در هنگام خوابیدن یک بطری آب بالای سر خود قرار می دهند و صبح فردا این بطری آب را بنوشند. اما برخی معتقدند این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. حتی یک ظرف بسته مانند بطری نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند، عمدتاً به این دلیل که پوست ما با عرق، گرد و غبار، سلول‌های پوستی و حتی ترشحات بینی پوشانده شده است، بنابراین وقتی یک بار بطری را در دهان خود می‌گذاریم، این‌ها همه می‌توانند وارد بطری شوند.

صبحانه؛ فقط صبح زود

یک تصور غلط اما رایج وجود دارد که فرد هرگاه از خواب بیدار شود و خوراکی بخورد، یعنی صبحانه خورده است. در حالی که صبحانه در طب سنتی غذایی است که صبح زود (تقریبا از پنج و نیم تا هشت صبح) تناول می شود و بعد از آن هم خوابی در کار نیست؛ یعنی بلافاصله کار و فعالیت روزانه شروع می شود. از نظر طب سنتی مهم ترین وعده های غذایی، صبحانه و شام هستند و خوردن یا نخوردن ناهار اهمیت چندانی ندارد.

موز برای سر درد مفید است

پوست موز را بکنید و دو قسمت کنید. با استفاده از چسب نیمی از پوست را روی پیشانی و نیمی دیگر را پشت سرتان ببندید. دراز بکشید، آرام باشید و سعی کنید به آن فکر نکنید سردردتان در عرض چند دقیقه خوب می شود. این درمان معجزه به نظر می رسد، اما دلیل علمی دارد. درواقع پوست موز کمبود پتاسیمتان را جبران می کند که هم با خوردن موز و هم با بستن پوست موز دور سرتان می توانید آن را به دست آورید.

نان سوخاری برای دیابتی ها مفید است

نان سوخاری نان حجیم شده ای است که برش داده شده، داخل فر خشک می شود. انواع نان خشک از جمله نان سوخاری در صورتی که از آرد کامل و سبوس نگرفته شده تهیه شده باشند، از لحاظ تغذیه ای بسیار سودمند هستند. نان های خشک از جمله نان سوخاری شاخص گلایسمی پایین و قدرت سیرکنندگی بالایی دارند. این نان برای دیابتی ها و کسانی که قصد لاغر شدن دارند، گزینه مناسبی است.

مردان سالمند و استرس کرونا

مردان سالخوره بیش از سایرین در معرض خطر و ابتلا به کووید ۱۹ هستند اما کمتر از بقیه نگرانند. در واکنش به شیوع این بیماری، تغییرات رفتاری کمتری دارند. احتمال استفاده از ماسک یا خرید مواد غذایی اضافی در بین این افراد کمتر است. به اعتقاد محققان راهکار این مشکل، تشدید نگرانی این افراد نیست، بلکه باید به آن‌ها کمک شود تا خطرات موجود را به درستی درک کنند.

سیگاری‌ها میزبان خوبی برای کرونا هستند

دخانیات به ویژه سیگار از فرق سر تا نوک پای استعمال کننده را درگیر می‌کند و هر چقدر که سن مصرف کننده کمتر باشد آسیب‌های جدی‌تری متوجه او خواهد بود. دخانیات به ویژه سیگار از فرق سر تا نوک پای استعمال کننده را درگیر می‌کند و هر چقدر که سن مصرف کننده کمتر باشد آسیب‌های جدی‌تری متوجه او خواهد بود.علاوه براینکه سیگار به طور مستقیم عامل ابتلای افراد به برخی از بیماری‌ها است، به طور غیر مستقیم هم می‌تواند بر روی شدت برخی بیماری‌ها مثل دیابت، فشار خون، سرطان و … تاثیرگذار باشد.
با توجه به اینکه مصرف سیگار به طور مستقیم ریه افراد را درگیر می‌کند و ویروس کرونا نیز سیستم تنفسی و ریه را با مشکل مواجه می‌کند.

“کرونا” بیماری تنفسی است یا مشکل خونی؟
دکتر مینو محرز درباره برخی اظهارات مبنی بر تاثیر کرونا بر روی خون و ایجاد لخته‌های خونی، گفت: کرونا در بدن و ریه مسائل عروقی ایجاد می‌کند، نه خونی. به این صورت که لخته‌های عروقی ایجاد کرده و مکانیسم آن بیشتر در عروق است. البته ریه و سایر اندام‌های بدن را نیز گرفتار می‌کند. . قبلا فکر می‌کردند که کرونا عفونت حاد ریوی و تنفسی است، اما اکنون متوجه شدند که بیشتر مکانیزمی عروقی در همه بدن است از قلب گرفته تا سایر اندام‌های بدن و این خطرناک‌تر است.وی ادامه داد: به همین دلیل است که این بیماری سکته‌های قلبی و مغزی ایجاد می‌کند. البته در همه بیماران این اتفاق نمی‌افتد، بلکه برخی نوع معمولی بیماری را می‌گیرند، اما در موارد شدید مکانیزم عملش می‌تواند به صورت ایجاد سکته نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت